پاراگلایدینگ چیست؟

پاراگلایدینگ چیست؟ / ویکی ووک

ورزش های هوایی، طی چندین سال اخیر علاقمندان زیادی را بخورد جذب کرده است. کسانی که بر ترس خورد از ارتفاع، غلبه کردند و می تواند، حس پرواز کردن و بودن در ارتفاع را تجربه کنند. پاراگلایدینگ ورزشی، تفریحی و نشاط بخش است که رویای دیرینه بشر برای پرواز را تحقق بخشیده و حالا بشر با مجهز شدن به چتر یا پاراگلایدر و پریدن از بلندای کوه یا صخره ایی، در آسمان از سطح زمین جدا می شود و پروازی زیبا را بر فراز آسمان تجربه خواهد کرد. در بخش های قبلی به ورزش های هیجان انگیزه نینجوتسو، باسابال و سپک تاکرا پرداخته ایم، که برای مطالعه ی بیشتر می توانید، بخوانید.

تاریخچه پاراگلایدینگ

 

 

دهه ی 60 میلادی ناسا برای کاهش صدمات ناشی از زمین خوردن سفینه های فضایی خود از چترهایی استفاده می کرد تا به نرمی و آرام آرام بر سطح زمین بنشینند. تا سالها خبری از استفاده این چترها توسط انسان ها نبود و تا سال 1985 وسیله ایی بنام چتربال یا گلایدر وجود نداشت.

 

کوهنوردان سوئیسی در حدود یکسال بعد برای پایین آمدن از کوه روش متفاوتی را تجربه کردند. آنها برای پایین آمدن از چتر سقوط آزاد بهره گرفتند و این شد پلی برای پیشرفت این رشته ی ورزشی پرهیجان و جذاب. در ادامه و در دهه 80 میلادی بعداز اختراع کایت های پروازی که فراگیری و حمل و نقل سختی داشتند، چتربال ظهور کرد و ورزش پاراگلایدینگ شکل گرفت و تمامی مشکلات پرواز را حل کرد، حالا پرواز متعلق به افرادی خاص نیست و نیازی به تخصص خاص و حرفه ایی ندارد.


شاید دوست داشته باشید

بررسی مرسدس بنز CLS مدل 2019 / ویکی ووکبررسی مرسدس بنز CLS مدل 2019

مرسدس بنز CLS، از موتوری هیبریدی با قدرت تولیدی ۳۶۲ اسب بخار به همراه ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می گیرد. پیشران این خودرو توربوشارژی است با ۶ سیلندر و حجم موتور ۳ لیتر، که یک جعبه دنده

 


درباره ی پاراگلایدینگ

 

 

چتربال یا پاراگلایدر وسیله ایی است، چتر مانند که برای پرواز در این ورزش از آن استفاده می شود و مشخصاتی به شرح زیر دارد.

  • جنس پارچه ایی نایلونی که بوسیله بندهایی محکم از جنس کولار و یک قفل فولادی کاربینی به هارنس یا همان محل قرارگرفتن خلبان متصل است.
  • وزن کلی با تجهیزات جانبی 20 کیلو
  • قابلیت جمع آوری و حمل آسان در یک کوله پشتی

 با این وسیله در پاراگلایدینگ، شما می توانید بر فراز کوه ها و ارتفاعات، بر روی لایه های هوا سربخورید و اوج بگیرید و احساس رهایی در آسمان آبی را لمس کنید. برای پرواز، خلبان باید یا سطح در جهت مخالف باد شروع به دویدن کند و یا بر بالای بلندای کوه ها و تپه ها برود، بعد از آن، چتر را پشت سر خود بکشد تا باد به زیر چتر بیافتد، تا به پرواز درآمدن خلبان منجر شود.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت


 

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “پاراگلایدینگ چیست؟

  1. واقعا خوب بود ،، من برم بقیه ببینم

    سایت جالبی دارید واقعا لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ،، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *