کدام نوشیدنی ها را نباید با دارو مصرف کرد؟

کدام نوشیدنی ها را نباید با دارو مصرف کرد؟ / ویکی ووک

برخی افراد به علت اینکه مزه قرص‌ها را دوست ندارند اصولاً همراه با آنها نوشیدنی‌های متفاوتی را میل می‌کنند که باید به آنها متذکر شویم که نباید هر نوشیدنی را با داروها مصرف کرد زیرا این کار باعث می‌شود که اثر دارو از بین برود در ادامه این نوشیدنی ها را بررسی می کنیم.

کدام نوشیدنی ها اثر دارو را از بین میبرند؟

آب انار

یکی از آن نوشیدنی ها آب انار است. اگر از داروهای ضد فشار استفاده می‌کنید آن را با آب انار میل نکنید زیرا در آب انار آنزیمی وجود دارد که باعث شکسته شدن اثر دارو می‌شود.

شیر

کلسیم با داروهای تیروئید تداخل ایجاد می‌کند. باید حداقل چهار ساعت از زمانی که داروی تیروئید را مصرف کرده‌اید صبر کنید. سپس می‌توانید نوشیدنی حاوی کلسیم (مثل شیر) بنوشید.

 

کدام نوشیدنی ها را نباید با دارو مصرف کرد؟ / ویکی ووک

 

نوشیدنی های کافئین دار

مصرف کافئین همراه با داروهای محرک، می تواند تهدید جدی برای سلامت محسوب شود. اگر همزمان با داروهایی همچون:

  • افدرین
  • آسم
  • آمفتامین

نوشیدنی حاوی کافئین مصرف شود، برای سلامت فرد خطرناک است.


شاید دوست داشته باشید

باروسما و خواص آن / ویکی ووکباروسما و خواص آن

درختچه‌ی کوچکی است به بلندی یک تا یک و نیم متر، برگ های آن متقابل و دندانه های ریز و منظم، روی برگ منقط می باشد که در نقطه های روی برگ…

 


دوغ

دوغ هم اثر مشابه شیر را دارد؛ بنابراین استفاده همزمان آن با دارو توصیه نمی‏شود. این نوشیدنی حاوی کلسیم است که برخی داروها با اتصال به آن از جذب کلسیم جلوگیری می‏ کند؛ پس به‌ طور کلی آب گزینه بهتری از دیگر نوشیدنی ‌هاست.

 

کدام نوشیدنی ها را نباید با دارو مصرف کرد؟ / ویکی ووک

 

گریپ فروت

 آب گریپ فروت روی ۵٠ نوع داروی مختلف، اثر منفی می گذارد. با توجه به این که اثر آب این میوه مرکباتی بیش از ٢۴ ساعت در بدن باقی می ماند، تغییر زمان مصرف دارو نمی تواند مشکل را برطرف کند و فرد باید صبر کند تا بیش از ٢۴ ساعت از زمان مصرف آب گریپ فروت بگذرد و بعد دارورا مصرف کند یا این که باید از نوشیدن آب گریپ فروت خودداری کند.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *