نینجوتسو چیست؟

نینجوتسو چیست؟ / ویکی ووک

درعملیات های سری، تاکتیک های جنگی سریع، مخفیانه و چریکی، همیشه پای یکسری آدم های یکدست مشکی پوش یا به اصطلاح، خشم شب هایی، سریع و بی رحم وسط است. مشکی پوشان بی رحمی که برای هدفی خاص و البته بصورت مخفیانه به قصد انجام کاری وارد گود می شدند. نینجا بودن برای بعضی ها جذابیت خاصی دارد و دوست دارند مانند نینجاها سریع و غیرقابل پیش بینی باشند. از همین رو ورزش نینجوتسو ، می تواند افراد را با سبک و راه و روش زندگی نینجاهای باستان آشنا سازد. در بخش های قبلی به ورزش رزمی ساواته پرداختیم که در صورت تمایل می توانید با آن ورزش هم آشنا شوید.

تاریخچه ی نینجوتسو

نینجوتسو تشکیل شده از دو کلمه ی نین به معنی بردباری و تحمل در عین استقامت و قدرت و همچنین جوتسو به معنای هنر است. این دو کلمه درکنار هم معنای سبکی از زندگی را یادآور می شود. سبکی که علاوه بر تاکید بر مهارت های رزمی و تقویت قدرت بدنی، برداشتن روح و روانی زلال و آزاد و فکر و اندیشه ی قوی یک جنگجو هم اصرار می ورزد.

 

نینجوتسو چیست؟ / ویکی ووک

 

پیشینه ی نینجاها به امپراطوری ژاپنی شوتوکو (سال 572 تا 622) برمیگردد. روایت ها از نحوی شکل گیری نینجاها مختلف است و مستندات، وجود نینجاها را خیلی قبل تر از اینها می دانند. در طول تاریخ، شینوبی ها قاتلان و جاسوسانی بودند که برای مقاصد جاسوسی و کشتن شخصیت های معروف یا پادشاهان استخدام می شدند. براساس منابع تاریخی نینجاها، مخالفان سرسخت نیروی های سامورایی در ژاپن فئودال بودند.

 

نینجوتسو چیست؟ / ویکی ووک

 

همچنین نقش نینجاها در بیشتر شدن اختلافات بین دو مذهب بودیسم تازه شکل گرفته و مذهب آیینی ژاپنی ها یعنی شینتو پررنگ بود و نینجاها که خود معتقد به مذهب بودیسم بودند با پیروان آیین شینتو درگیری زیادی داشتند، بطوریکه مردم آنها را یاغی میخوانند. از همین رو نینجاها به جنگ های سری و مخفایانه روی آوردند. در ژاپن، سامورایی ها به جوانمردی و معرفت شهره بودند این در حالی بود که نینجاها برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ ترفندی ابایی نداشتند و بوسیله مسموم کردن، تغییر شکل دادن و حملاتی ناگهانی که به زعم سامورایی ها، ناجوانمردانه بود، عملیات های خود را اجرایی می کردند.


شاید دوست داشته باشید

بررسی لامبورگینی اوروس / ویکی ووکبررسی لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس از یک موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری که توانایی تولید ۶۴۱ اسب بخار و گشتاوری معادل ۸۵۰ نیوتن متر را دارد، بهره می گیرد. نیروی موتوری این غول ایتالیایی توسط محرک به هر چهارچرخ به صورت مستقیم انتقال پیدا می کند و شتاب….

 


مهارت های نینجوتسو

نینجوتسو به هنرجوهای خود علاوه بر آموزش تکنیک های سریع و کارآمد رزمی، دفاع شخصی، نحوی مبارزه و نحوی استفاده از سلاح، به مرور زمان یکسری از فاکتورهایی که یک نینجا باید دارا باشد را هم اموزش میدهد. فاکتورهایی مانند:

  • نحوه ی راه رفتن
  • نحوه ی رفتار کردن
  • یک نینجا در مواقع ضروری باید، بتواند به تنهایی خود درمانی را هم انجام دهد. پس باید برای انجام آن آموزش ببینند.
  • شناخت اناتومی و نقاط حساس بدن

نینجوتسو ورزشی آزاد و بدون هیچ محدودیتی در انجام حرکات است اما این بدون حد و مرز بودن شامل مبارزات رسمی و باشگاهی نمی باشد. بعضی از ضربات در مسابقات نینجوتسو خطرناک و خطا محسوب می شود که مبارزان درصورت استفاده جریمه می شوند. در این رشته زرمی هم مانند کاراته و تکواندو برای ارتقاء درجه هنرجویان از کمربند استفاده می کنند، اما با این تفاوت که در نینجوتسو رنگ کمربند بعد از شماره ی کمربند ملاک درجه بندی است. در سیستم درجه بندی نینجوتسو، رزمی کاران به دو دسته کیو و دان تقسیم می شوند.

 

نینجوتسو چیست؟ / ویکی ووک

 

در ادامه این دو دسته شرح داده می شوند:

کیو

کیو 10: کمربند سفید (مبتدیان بعد از گذراندن یک الی دو ماه این کمربند را می بندند)

کیو 9: کمربند زرد

کیو 8: کمربند زرد

کیو 7: کمربند بنفش

کیو 6: کمربند بنفش

کیو 5: کمربند بنفش

کیو 4: کمربند سبز

کیو 3: کمربند قرمز

کیو 2: کمربند قهوه ایی

کیو 1: کمربند مشکی

پس از کسب کمربند مشکی رزمی کاران نینجوتسو باید برای دریافت دان خود اقدام کنند. درجه بندی دان از 1 تا 15 می باشد که هرچه به بالاتر می رود مراحل سخت تر بوده و باید یک جنگجوی سخت کوش و سریع باشید تا این مراحل را طی بکنید. مبتدیان را در این ورزش به اصطلاح شوشین شاه و اساتید را به دلیل حرفه ایی شدن در هنرهای رزمی هاتسومی سنسی می شناسند.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

 


 

 

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *