ورزش کردن هنگام سرماخوردگی چه عوارضی دارد؟

ورزش کردن هنگام سرماخوردگی چه عوارضی دارد؟/ ویکی ووک

درست است که ورزش کردن موجبات سلامتی و خوش اندامی را فراهم می کند، اما ورزش در هر شرایطی و به هر قیمتی مانند شرایط بیماری نه تنها سلامتی را تضمین نمی کند بلکه در این موقعیت تبدیل به دشمن سلامتی می شود که می تواند ضربات جبران ناپذیری را به فرد وارد می کند. در این بخش به بررسی ورزش کردن هنگام سرماخوردگی و بیماری های مختلف می پردازیم و از عوارض جدی آن صحبت خواهیم کرد

 

ورزش کردن هنگام سرماخوردگی چه عوارضی دارد؟/ ویکی ووک

 

تاثیرات منفی ورزش کردن هنگام سرماخوردگی

ورزش کردن خود عامل مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری سرماخوردگی است و حتی فرد سرماخورده می تواند با انجام حرکات و تمارین ورزشی اصولی و ملایم به روند بهبودی خود کمک شایانی داشته باشد. اما همین تمرینات ورزشی در شدت بیشتر و کنترل نشده اثرات مخربی را در وضعیت فرد بیمار ایجاد می کند. برای ورزش کردن هنگام سرماخوردگی فرد بیمار که نمی تواند از ورزش خود بگذرد باید از دویدن های طولانی مدت و تمرینات با وزنه برای مدتی پرهیز کند در غیر این صورت به سیستم ایمنی بدن که در حال تلاتم می باشد تا با عفونت ها مبارزه کند فشار زیادی وارد می شود که نتیجتا منجر به طولانی شدن مدت بیماری خواهد شد.

 

 

در هنگام سرماخوردگی قدرت و عملکرد طبیعی بدن کاهش میابد و فشار تمرینات ورزشی با وزنه به سینوس ها فشار می آورد و سردردها را تشدید می کند که نتیجه ی آن به مخاطره افتادن وضعیت عمومی بدن می باشد. همچنین ورزش کردن هنگام سرماخوردگی می تواند باعث انتشار ویروس ها و بیمار کردن افراد دیگر شود که به همین جهت توصیه می شود در مدت بیماری یا سراغ ورزش نروید و به استراحت و جمع کردن قوای جسمانی بپردازید یا در خانه ورزش های ملایم با شدت کم را دنبال کنید و به خاطر داشته باشید این احتیاط در ورزش کردن را مدتی بعد از حاصل شدن کامل بهبودی نیز کماکان ادامه دهید.


شاید دوست داشته باشید

ورزش ایزومتریکورزش ایزومتریک چیست؟

 

ورزش ایزومتریک بیشتر روی تقویت عضلات، بدون حرکت مفاصل و بدون تغییر طولی عضلات بدن تمرکز دارد و در آن تحرک فرد ….


تمرینات مفید برای ورزش کردن هنگام سرماخوردگی

ورزش کردن هنگام سرماخوردگی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و سلامتی را به بدن برگرداند اما به شرط آنکه ورزش به صورت منظم و با شدت کم انجام گیرد. معمولا پیاده روی یکی از گزینه های عالی برای ورزش کردن هنگام سرماخوردگی می باشد که می تواند سیسنوس های گرفته شده را با تعداد نفس های عمیق تر باز کند و سطح انرژی زیادی را از بدن فرد بیمار نگیرد. همچنین ورزش های مدیتیشنی، شنا، دوچرخه سواری، یوگا و نرم دوی می تواند کمک شایانی در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبودی بیماری کند. باید توجه داشته باشید که در صورت فشار و احساس ضعف و بی حالی در طول مدت ورزش، باید آن را متوقف کنید و روی استراحت بیشتر متمرکز شوید.

منبع: elmevarzesh

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *