بیوگرافی لیونل مسی

بیوگرافی لیونل مسی / ویکی ووک

لیونل آندرس مسی کوچیتینی بازیکن مطرح فوتبال و اهل کشور آرژانتین که هم اکنون در باشگاه بارسلونا اسپانیا توپ می زند، در 24 ژوئن سال 1987 در روزاریو آرژانتین چشم به جهان گشود. این فوق ستاره ی تیم بارسلونا و تیم ملی آرژانتین که یکی از جادوگران مستطیل سبز فوتبال محسوب می شود در طول دوران ورزش حرفه ایی خود خیلی از رکوردهای فوتبالی را جا به جا کرده و افتخارات تیمی و فردی بسیاری کسب کرده است که در ادامه این بخش بصورت خلاصه به زندگی نامه و ورزش حرفه ایی لیونل مسی می پردازیم.

لیونل مسی در دوران کودکی

لیونل مسی در سانتا فه روزاریو آرژانتین در خانواده ایی نسبتا ضعیف به دنیا آمد. پدر لیونل گارگر و مادرش ماریا نظافتچی نیمه وقت بود و آنها کار می کردند تا از پس هزینه های روزمره فرزند جدید متولد شده و سه فرزند دیگر خود یعنی دو برادر بزرگتر لیونل مسی رودریگو و ماتیاس و تک دختر این خانواده یعنی ماریا سل بر بیایند. پدر لیونل مسی از کارگران تیم فوتبال گراندولی بود و از 5 سالگی لیونل کوچک را برای یادگیری فوتبال به این تیم آورد.

 

بیوگرافی لیونل مسی / ویکی ووک

 

مسی در همان کودکی هوش و استعداد خود را در فوتبال نشان داد و خیلی زود به تیم پایه های نیولز اولد بویز آرژانتین پیوست. باشگاه های برتر آرژانتین نظیر ریورپلاته که از تکنیک ناب و استعداد درخشان لیونل مسی آگاه شدند بسیار برای داشتن این جواهر کوپک ابراز تمایل نشان دادند اما در سن یازده سالگی پزشکان تشخص دادند که لیونل کوچک از بیماری فقر هرمون رشد رنج می برد و باید تحت درمان قرار گیرد. باشگاه ریورپلاته از که خواهان مسی بود علاقه ایی به پرداخت هزینه های درمان این بازیکن را نداشت و از سمت دیگر خانواده ی لیونل هم توانایی پرداخت هزینه های درمان را نداشتند.

در همین حین باشگاه بارسلونا و شخص کارلس رکساچ مدیر ورزشی وقت باشگاه اسپانیایی که از استعداد ناب لیونل آگاه شده بود، به خانواده مسی اطلاع داد که در صورت نقل مکان لیونل مسی به اسپانیا و شهر بارسلون، این باشگاه ترتیب هزینه های درمانی لیونل را خواهد داد که همین طور هم شد و آغاز ماجراجویی و افتخار آفرینی لیونل مسی با باشگاه بارسلونا آغاز شد.

 

بیوگرافی لیونل مسی / ویکی ووک

 

آغاز ورزش حرفه ای لیونل مسی

لیونل مسی خیلی سریع با درخشش خیره کننده خود و علارغم جسه کوچک نسبت به همسنان خود در پایه ها و ادامه  تیم جوانان بارسلونا پیشرفت کرد و همگان را مبهوت تکنیک ریزنقش و پابه توپی خود کرده بود. مسی با وجود پیشنهاد اسپانیا برای بازی در تیم ملی این کشور تصمیم گرفت برای تیم ملی کشورش یعنی آرژانتین بازی کند و در سال 2005 با تیم جوانان آرژانتین در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی به مقام سومی رسید. همچنین این بازیکن آینده دار در جام جهانی زیر 20 سال هلند حسابی درخشید و در پایان با اقتدار به عنوان قهرمانی این رقابت ها نیز دست پیدا کرد.

 

بیوگرافی لیونل مسی / ویکی ووک

 

مسی در بین سال های 2003 به دلیل مشکلات مالی باشگاه بارسلونا تا مرز جدایی پیش رفت که مدیران وقت بارسلونا ک نمی خواستند چنین جواهری را از دست بدهند مسی را قانع کردند که در باشگاه ماندگار باشد که در همین حین سسک فابرگاس ستاره حال حاضر باشگاه چلسی انگلیس از این تیم جدا شد و به باشگاه آرسنال پیوست. مسی در تیم های C  و B بارسلونا خیره کننده بازی می کرد و آمار فوق العاده ایی را برجایی گذاشت بطوری که در طول یک فصل برای هر دو تیم 10 بازی کرد.

لیونل مسی در باشگاه بارسلونا

حال وقت آن بود که از این استعداد بی نظیر لاماسیا در تیم بزرگسالان بارسلونا در لالیگا بهره ببرند و فرانک رایکارد سرمربی وقت در سن 17 سالگی مسی را در یک بازی لالیگایی در مقابل تیم همشهری یعنی اسپانیول بازی داد که بعدها مسی در یک مصاحبه اظهار داشت که فرانک رایکارد مهم ترین مربی و عامل اصلی پیشرفت خود در بارسلونا است. مسی در آن فصل با بارسلونا هم مصدومیت و دوری از میادین و هم قهرمانی اروپا و اسپانیا را تجربه کرد.

لیونل مسی بازی به بازی و فصل به فصل به پیشرفت خیره کننده خود ادامه داد و زوج خطرناکی را در خط حمله با بازیکنانی نظیر رونالدینیو و بعدها با تیری هانری، ساموئل اتوئو تشکیل دادند. سرمربی تیم عوض شد و یکی از ستاره های سابق بارسایی یعنی پپ گواردیولا هدایت تیم را بر عهده گرفت و روزهای خوش و پرافتخار مسی با این تیم آغاز شد. این تیم در اولین فصل حضور گواردیولا در سال 2009 توانست لیگ قهرمانان اروپا را از چنگ مربی افسانه ایی منچستریونایتد و ستاره آن روزها شیاطین سرخ یعنی کریستیانو رونالدو در بیاورند و در پایان همان فصل مسی با جاگذاشتن رونالدو در سن 21 سالگی اولین توپ طلای خود و عنوان بهترین بازیکن جهان را کسب کرد.

 

بیوگرافی لیونل مسی / ویکی ووک

 

لیونل مسی با تیم بارسلونا ادامه داد و درخشش این بازیکن بی نظیر بی پایان بود و طی تحقیقاتی بعنوان باهوش ترین بازیکن تاریخ که توانایی تصمیم گیری با توپ را در صدم ثانیه دارد هم شناخته شد. لیونل مسی در مدت حضورش در بارسلونا تمامی رکوردهای فردی این باشگاه را با گل ها و پاس گلهایش به نام خود ثبت کرد و حتی در حال حاضر هم رکورددار گلزنی در تاریخ لالیگا می باشد.

عناوین بدست آمده توسط مسی در بارسلونا

  • 9 عنوان قهرمانی لالیگا
  • 6 عنوان قهرمانی جام حذفی اسپانیا
  • 4 عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا
  • 7 قهرمانی سوپر جام اسپانیا
  • 3 قهرمانی سوپر جام اروپا
  • 3 قهرمانی جام باشگاه های جهان

افتخارات فردی لیونل مسی

  • 5 توپ طلا
  • 4 کفش طلای اروپا
  • 2 عنوان بازیکن سال فیفا
  • 2 عنوان بازیکن سال یوفا
  • 3 عنوان بهترین بازیکن جوان جهان
  • 5 آقای گلی لیگ قهرمانان اروپا
  • 5 عنوان پیچی چی یا اقای گلی لالیگا

پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *