آشنایی با لیگ بسکتبال NBA

آشنایی با لیگ بسکتبال NBA / ویکی ووک

در ویکی اسپرت این بخش به یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین رقابت های بسکتبال جهان به نام NBA می پردازیم. لیگ بسکتبال NBA یک لیگ کاملا حرفه ای بسکتبال بزرگسالان در کشور آمریکا است که هر ساله تیم های دو کنفرانس شرق و غرب به صورت مجزا با یکدیگر رقابت می کنند و سپس تیم های برتر هر کنفرانس بصورت حذفی بایکدیگر به رقابت می پردازند. در نهایت فینالیست ها برای قهرمانی با یگدیگر جنگی تمام عیار را خواهند داشت و اکنون هم به مناسبت فینال لیگ بسکتبال NBA بین دو تیم های کلیولند کاوالیرز و گلدن استیت واریرز به تاریخچه این رقابت ها و افتخارات دو تیم می پردازیم.

تاریخچه لیگ بسکتبال NBA

 

آشنایی با لیگ بسکتبال NBA / ویکی ووک

 

بسکتبال در آمریکا به مانند لیگ هاکی این کشور زیاد مورد توجه قرار نمی گرفت و فقط ورزشی دانشگاهی به شمار می رفت. بعد از افت شدید لیگ هاکی در بخش مالی و سرمایه گذاری و برای درآمد زایی و رشد و توسعه ی ورزش بسکتبال پیشنهادهایی برپایی لیگ بسکتبال داده شد که در نهایت 6 ژوئن 1946 در شهر نیویورک آمریکا انجمن بسکتبال آمریکا یا BAA آغاز به کار کرد. این انجمن با تنظیم قوانین و مقرراتی برای لیگ بسکتبال و همچنین تعیین تعداد تیم ها و مسائل مربوطه به این لیگ کار خود را شروع کرد و بر تمامی مسابقات انجام گرفته نظارت داشتند. اما در تاریخ 3 اوت 1949 با ادغام شدن لیگ بسکتبال ملی نام این انجمن به اتحادیه ملی بسکتبال و لیگ بسکتبال NBA تغییر پیدا کرد.

 

 

آشنایی با لیگ بسکتبال NBA / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

بهترین خودروهابهترین خودروها تا ۱۵۰ میلیون و مشخصات آن

بازار خودرو در ایران همیشه در تب­ و ­تاب بوده و اتومبیل‌­های خارجی همیشه مورد توجه علاقه‌­مندان به خودرو قرار می­گرفت. هرچند که قشر متوسط جامعه ما توانایی خرید بعضی از ماشین­‌های خارجی را ندارند، اما …

 


کلیولند کاوالیرز در لیگ بسکتبال NBA

کلیولند کاوالیرز تیمی از کنفرانس شرق و واقع در ایالت اوهایو و در شهر کلیولند از سال 1970 کار تیم داری خود را در بسکتبال آمریکا شروع کرد. این تیم سابقه درخشانی در قهرمانی لیگ بسکتبال NBA ندارد و تنها با درخشش سوپر استار خود لبرون جیمز برای اولین بار در تاریخ خود و با شکست دادن گلدن استیت در فینال سال 2016 توانستند به مقام قهرمانی NBA برسند. این تیم در همین فینال پیش روی یعنی فینال فصل 2017 -2018 چهارمین فینال متوالی خود را مقابل گلدنی ها برگزار می کند و با فوق ستاره ی آماده ی خود یعنی لبرون جمیز امیدوار به گرفتن انتقام فینال سال گذشته و کسب دومین عنوان قهرمانی خود هستند.

 

 

بیوگرافی لبرون جیمز / ویکی ووک

 

گلدن استیت واریرز در لیگ بسکتبال NBA

این تیم باقدمت و بزرگ در لیگ بسکتبال NBA در سال 1946 با نام فیلادلفیا واریرز در شهر فیلادلفیا، ایالات پنسیلوانیا تاسیس شد و در ابتدای تاسیس لیگ بسکتبال آمریکا یا BAA به عنوان قهرمانی هم دست یافت. این تیم در سال 1962 به سان فرانسیسکو منتقل شد و تا سال 1971 با نام سان فرانسیسکو واریرز در رقابت های بسکتبال NBA حضور پیدا می کرد و بعد از بود که به نام کنونی خود یعنی گلدن استیت واریرز (Golden State Warriors) تغییر نام داد.

این تیم در مجموع توانسته به پنج عنوان قهرمانی در این رقابت ها دست یابد که اولین قهرمانی این تیم در لیگ BAA سال 1947 بر می گردد. بعداز این عنوان مهم این تیم برای دومین قهرمانی خود تا سال 1956 صبر کرد و با پیروزی مقابل پیستون اولین قهرمانی خود را در لیگ NBA بدست آورد.

 

آشنایی با لیگ بسکتبال NBA / ویکی ووک

 

سال 1975 و با نام جدید خود هم این تیم توانست سومین عنوان قهرمانی خود را بدست بیاورد، اما قهرمانی چهارم که حسرتی برای هوادارن و بازیکنان این تیم شده بود، سرانجام بعد از چهل سال در فصل 2014 – 2015 محقق شد و با برد مقابل همین کلیولند به این مقام مهم دست یافتند. اما آنها با جذب ستاره های لیگ NBA مانند استفان کری، کوین دورانت بعداز واگذاری فینال فصل 2015-2016 به کلیولندی ها این بار در سوم فینال تکراری توانستند برای دومین بار در سه سال قهرمانی این رقابت ها و 5مین قهرمانی خودشان را جشن بگیرند. حال باید دید که چهارمین فینال این دو تیم در پایان این رقابت ها به نفع کدام تیم به اتمام می رسد.

منابع: ویکی پدیا | ویکی پدیا کلیولند | ویکی پدیا اتحادیه ملی بسکتبال


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “آشنایی با لیگ بسکتبال NBA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *