بیوگرافی راجر فدرر

بیوگرافی راجر فدرر / ویکی ووک

راجر فدرر (Roger Federer) تنیس باز مشهور و پرافتخار اهل کشور سوئیس در 18 اوت 1981 در بازل سوئیس چشم به جهان هستی گشود. این ستاره کهنه کار تنیس و قهرمان پرآوازه ی رشته ورزشی تنیس زندگی خود را از منطقه ایی به نام مانچسین در حومه ی شهر بازل آغاز کرد و در ادامه با قهرمانی های متعدد در گرنداسلم ها و تورهای مهم تنیس و همچنین به همراه تیم ملی تنیس سوئیس به یک ابر ستاره در دنیای ورزش تبدیل شد که در ادامه به زندگی نامه و افتخارات فردی و ملی راجر فدرر می پردازیم.

راجر فدرر در دوران کودکی

 

بیوگرافی راجر فدرر / ویکی ووک

 

راجر برخلاف بسیاری از بزرگان ورزش در خانواده ایی خوب از لحاظ اوضاع مالی پرورش یافته است. رابرت فدرر پدر راجر زمانی که وی تنها 4 سال داشت از علایق و استعداد پسر درخشان خود آگاه شد بطوریکه به گفته ی خود راجر فدرر از چهار سالگی تنیس دیدن را دنبال می کرد و با قهرمانی بوریس بکر در ویمبلدون 1985 به این رشته ورزشی حسابی علاقمند شده است. همین علاقه به گفته ی خواهر راجر باعث شد که پدر در 8 سالگی او را به مدرسه تنیس ببرد.

این کودک با استعداد با هوش بالای خود تعجب مربیان خودش را برانگیخته بود و خیلی زود تکنیک های تنیس را فرا میگرفت. در ده سالگی او در کلاس های هفتگی تنیس محله خود مشغول به بازی شد و به گفته ی مربی اش کارها را که بچه های عادی در طول هفته انجام می دادند، این پسربچه در طی چند روز می آموخت. در همین حین با فوتبال بازی کردن راجر تردیدی در میان راهش به وجود آمده بود که بین فوتبال یا تنیس کدام را انتخاب کند که سرانجام با رها کردن فوتبال در 13 سالگی برای فراگیری تنیس حرفه ایی زادگاه اش را ترک و به زوریخ سوئیس سفر کرد.


شاید دوست داشته باشید

بیماری رینود چیست؟ / ویکی ووکبیماری رینود چیست؟

بیماری رینود و یا سندرم رینود نوعی بیماری است که در آن قسمت هایی مانند انگشتان دست و پا، نوک بینی و حتی گوش ها احساس سردی و بی حسی می کنند، و دلیل این بیماری…

 


آغاز ورزش حرفه ایی راجر فدرر

 

بیوگرافی راجر فدرر / ویکی ووک

 

ضعف جسمانی و عدم آمادگی بدن او در ورزش تنیس بسیار مشهود بود و تا 16 سالگی او را دوچار مشکلات و مصدومیت های متعددی می کرد و نمی توانست به خوبی به تمرین تنیس بپردازد که سرانجام با بهبود وضعیت خود در سال 1998 وارد دنیا ورزش حرفه ایی شد. با مغلوب شدن مقابل بیون بورگ در بدو ورودش به تنیس حرفه ایی به نوعی یک مقدمه ایی شد برای پیروزی ها و افتخارات در آینده نچندان دورش که همین طور هم بود و در ادامه همان سال راجر جوان در جام دیویس کاپ عنوان بهترین تنیسور تیم برگزیده را به دست آورد.

 

بیوگرافی راجر فدرر / ویکی ووک

 

اولین تورنمنت راجر فدرر در میلان ایتالیا همراه بود با اولین قهرمانی این تنیسور تازه وارد و آغاز ماجراجویی و کسب افتخار در دنیایی تنیس. با تلاش و پشت کار راجر فدرر کم کم داشت به افسانه ایی در تنیس تبدیل می شد و در سال های 2003 و 2004 موفقیت های چشمگیرش او به بهترین بازیکن جهان تبدیل کرد. مهارت وی به سه زبان زنده دنیا یعنی انگلیسی، فرانسوی و آلمانی هم بر موفقیت ها و محبوبیت این چهره سر شناس اضافه کرده است.

در همین حین ظهور ستاره ایی دیگر از کشور اسپانیا به نام رافائل نادال و باخت های پیاپی و ناباورانه آن به کابوس راجر و هوادارانش تبدیل شده بود که او را از رتبه اول رده بندی بازیکنان برتر تنیس به نفر دوم رده بندی بهترین ها تنزل پیدا کرد. در همین حین خبر خوب ازدواج کردن راجر و تغییر مثبت در زندگی خود را در وبلاگ شخصی خود اعلام کرد که حاصل این ازدواج تا کنون دو دختر دوقلو در سال 2009 و دو پسر دوقلو در سال 2014 است.

 

بیوگرافی راجر فدرر / ویکی ووک

 

افتخارات فردی و ملی راجر فدرر

  • 8 قهرمانی در گرند اسلم اوپن ویمبلدون
  • 5 قهرمانی در گرند اسلم آزاد آمریکا
  • 5 قهرمانی در جام آزاد آسترالیا
  • یک قهرمانی در جام آزاد فرانسه
  • کسب مقام سومی و مدال برنز در المپیک سیدنی
  • کسب مدال طلا در المپیک 2008 پکن در بخش دو نفره
  • کسب مدال نقره در المپیک 2012 لندن

منبع: ویکی پدیاستاره


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *