چگونه خواب راحتی داشته باشیم؟

خواب

استرسی که به‌طور روزانه متحمل می‌شویم در کیفیت خواب شبمان تأثیرگذار است. بسیاری از افراد برای این‌که شب‌ها راحت‌تر بخوابند، از قرص‌های خواب‌آور استفاده می‌کنند.  ما به این دسته از افراد پیشنهاد می‌کنیم به‌جای مصرف این قرص‌ها که عوارضی در پی دارد رایحه‌ها خواب‌آور را استشمام کنند. در این مطلب می‌خواهیم با رایحه‌های خواب‌آور بیشتر آشنا شویم.

برای خواب راحت کدام رایحه ها را استشمام کنیم؟

بابونه

 

خواب

 

عصاره گل بابونه، یکی از بهترین تسکین‌دهنده‌هاست که مصرف آن، به ایجاد آرامش و برخورداری از خواب آرام و راحت کمک می‌کند. ارزش این گیاه- که خاصیت داروئی و درمانی دارد- موجب آرامش روح و روان‌خسته و فرسوده می‌شود و پناهگاه امنی برای موقعیت‌های اضطراب‌آمیز است. بوئیدن این رایحه، کمک می‌کند تا به مسائل و مشکلاتی که ذهن ما را به خود مشغول کرده، بهتر نگاه کنیم و راه‌حلی برای آن‌ها بیابیم.

کُندر

 

خواب

 

عصاره گیاه کندر، آرام‌بخش و محافظ روح و روان است. این رایحه، ایجاد حس رها شدن می‌کند؛ رها شدن از نگرانی‌ها و اضطراب‌هایی که ذهن را درگیر خودکرده است. با آرامش یافتن ذهن و روان، توانائی و قدرت مقابله با سختی‌های زندگی افزایش می‌یابد.

این رایحه، موجب می‌شود ما عمیق‌تر نفس بکشیم و در اثر تنفس‌های عمیق، حس بهتری پیدا کنیم و خود را از دل‌شوره‌هایی که سبب بی‌خوابی می‌شود، برهانیم. رنگ بنفش ملایمی که از این عصاره آزاد می‌شود، با تأثیر بر روی ضمیر ناخودآگاه، روح و روان ما را بیدارتر و هوشیارتر می‌سازد.

یاسمن

 

خواب

 

عصاره معطر و زیبای یاسمن، خارق‌العاده و بی‌نظیر است. این عصاره، همزمان احساس لطافت و ظرافت زنانه و دلیری و نیرومندی مردانه را ایجاد می‌کند و موجب حس برابری و تعادل می‌گردد. همچنین، ما را از حس «جنگیدن با خود» رها می‌سازد و امکان خوابی آرام و راحت را فراهم می‌کند.

با بوئیدن این رایحه‌ی شگفت‌انگیز، احساس‌گرمی و اعتمادبه‌نفس می‌کنیم و درنتیجه، تصمیمات و انتخاب‌های مثبت و بهتر و طبعاً خواب باکیفیت و خوبی خواهیم داشت. رایحه یاسمن، دو رنگ قرمز و سفید را به ما منتقل می‌کند. قرمز، رنگ زندگی است و سفید، رنگ پاکی! ازاین‌رو، موجب تعادل، هماهنگی و توجه به هر دو جنبه‌ی مادی و معنوی زندگی می‌شود.

مرزنگوش

 

خواب

 

یکی از عصاره‌های گیاهی بسیار آرامش‌بخش و معطر است که در تسکین گرفتگی‌ها و انقباض‌های عضلانی، بسیار مؤثر است و با درمان این انقباض‌ها، از بی‌خوابی‌های شبانه جلوگیری می‌کند. مرزنگوش، همچنین ما را از چنگال احساسات ناخوشایند می‌رهاند و گرمی و آرامش خاصی می‌بخشد تا بتوانیم ارتباط خوبی بازندگی خود برقرار کنیم.

این رایحه، به ما کمک می‌کند تا خود را از چنبره‌ی حس‌های آزارنده (خشم، تنفر و…) رهاسازیم و با احیای توانمندی‌های خلاق، مسیر زندگی را با آرامش و راحتی طی کنیم. این تأثیرات حسی و روحی مرزنگوش، به خاطر اثرات طبیعی این رایحه بر روی جسم است.

این رایحه، همچنین محرک جریان خون است و سبب گشادگی و باز شدن عروق و مویرگ‌ها می‌گردد. به همین دلیل، ایجاد گرمی و جنب‌وجوش می‌کند. دو رنگ آبی و نارنجی، در فضای ارتعاشی رایحه‌ی مرزنگوش دیده‌شده است. رنگ آبی، آدم را ترغیب می‌کند تا به نیازهای درونی و خواسته‌های احساسی خود توجه کند و رنگ نارنجی، ما را به حسی از شادی و خلاقیت می‌رساند که ناشی از رسیدن به همان نیازها و خواسته‌هایمان می‌باشد.

وانیل

این بو، باعث می شود فرد خاطرات خوبی را به یاد بیاورد. ماساژ با روغن وانیل، بلافاصله باعث خواب آلودگی می شود.

چوب صندل

چوب صندل که قرن هاست از آن استفاده می شود، بی خوابی را رفع می کند.

گل رُز

از آن جا که خاطره های خوبی را به ذهن می آورد به عنوان آرام بخش طبیعی نیز عمل می کند. کافی است چند شاخه گل رُز را در گلدان قرار دهید تا به خوبی بخوابید.

به امید فردایی روشن

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *