چگونه استخوان‌هایی سالم داشته باشیم؟

چگونه استخوان‌هایی سالم داشته باشیم؟ / ویکی ووک

برای داشتن استخوان‌هایی سالم باید از سن کودکی و جوانی به فکر بود و با تغذیه سالم و به‌ویژه ترکیب‌هایی مختلف غذایی موردنیاز استخوان‌ها به استخوان‌هایمان کمک کنیم. ما در مطالب قبل اشاره کردیم به اینکه چگونه استخوان‌ها را تقویت کنید در این مطلب می‌خواهیم نکاتی را که بسیار برای داشتن استخوان‌هایی سالم مفید هستند را بررسی کنیم.

نکات مهم برای داشتن استخوان‌هایی سالم

 دریافت کلسیم کافی

افراد باید حدود یک گرم یا 1200 میلی‌گرم کلسیم را دریافت کنند که این مقدار معادل یک لیتر لبنیات به شکل شیر، ماست، پنیر و دوغ است. افرادی که این مقدار لبنیات مصرف کنند، نیاز به مکمل ندارند. در صورت حساسیت به شیر می‌توان از ماست و پنیر و در صورت عدم تحمل ماست و پنیر از مکمل استفاده کرد.

 

چگونه استخوان‌هایی سالم داشته باشیم؟ / ویکی ووک

 

ورزش کنید

تا 25-20  سالگی ساخته‌شدن برجذب غالب است و تا این سن استخوان‌ها محکم‌تر می‌شود. تا حدود ۴۰ سالگی جذب و ساخت باهم برابر است و بعد از ۴۵ سالگی جذب غالب می‌شود و ضعف و پوکی استخوان به‌تدریج شروع می‌شود. برای داشتن استخوان سالم فرد باید فعال باشد و ورزش کند.


شاید دوست داشته باشید

بیماری آکنه روزاسه چیست؟ / ویکی ووکبیماری آکنه روزاسه چیست؟

آکنه روزاسه نوعی بیماری مزمن پوستی است که باعث التهاب و قرمزی پوست می شود. این بیماری قابل درمان صددرصدی نیست اما میتوان آن را با…


درست به شینید

نوع نشستن بستگی به فرهنگ و آداب‌ورسوم دارد. نمی‌توان گفت چهارزانو یا دو زانو نشستن بد است. نشستن در این حالت‌ها برای کسی که زانوی سالم دارد مشکلی ایجاد نمی‌کند اما برای فردی که زانودرد دارد، ازنظر مکانیکی فشار زیادی به‌زانو وارد می‌کند. افرادی که آرتروز دارند باید روی صندلی استاندارد بنشینند چون در این حالت فشار کمی به‌زانو وارد می‌شود.

 

چگونه استخوان‌هایی سالم داشته باشیم؟ / ویکی ووک

 

علاوه بر این نکاتی که برای داشتن استخوان‌هایی سالم ذکر شد، باید انتخاب درستی در استفاده از تشک و بالش‌ها نیز داشته باشید. به‌طور کلی بهتر است تشکی را انتخاب کنید که سفت باشد و فرو نرود و ارتفاع بالش هم باید در حدی باشد که سر و گردن در امتداد بدن قرار بگیرد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *