دلیل پوسته پوسته شدن لب‌ها چیست؟

دلیل پوسته پوسته شدن لب‌ها چیست؟ / ویکی ووک

پوسته پوسته شدن لب‌ها یکی از مسائلی است که افراد در طول زندگی خود با آن درگیر هستند، اما این مسئله چه علتی دارد و به چه دلیل لب ها پوسته پوسته می شوند در این مطلب میخواهیم دلایل این پوسته پوسته بودن لب ها را بررسی کنیم.

علت پوسته پوسته شدن لب‌ها

یکی از شایع ترین علت این عارضه عادت به خیس کردن لب ها است، که همین مسئله موجب خشک شدن لب‎ها می شود و به ایجاد ترک یا پوسته شدن لب می انجامد.

از دلایل دیگر خشکی لب، قرار گرفتن برخی افراد در معرض نور خورشید است؛ افرادی مانند کشاورزان و کسانی که در محیط‎های باز به مدت طولانی زیر نور مستقیم خورشید کار می‎کنند، ممکن است در موارد شدیدتر علایم به صورت دلمه روی لب‎های آن ها ظاهر شود که متأسفانه این افراد در معرض ابتلا به سرطان لب هستند.

 

 

دلیل پوسته پوسته شدن لب‌ها چیست؟ / ویکی ووک

 

لب‎های افرادی که سیگار می‌کشند هم ممکن است پوسته شود یا ترک بخورد و گاهی آثار سوختگی هم در لب‌های آن ها دیده می‎شود؛ اشخاصی هم که در تنفس از طریق بینی مشکل دارند و مجبورند از طریق دهان نفس بکشند، این پوسته‎ریزی را تجربه می کنند.

در بعضی موارد علت خشک شدن لب به دلیل مصرف برخی داروهاست، ازجمله، دارویی که برای درمان جوش تجویز می شود، مانند آکوتان که خشکی لب، یکی از عوارض مصرف این دارو است


شاید دوست داشته باشید

گیاه آرتیشو و خواص آن / ویکی ووکگیاه آرتیشو و خواص آن

آرتیشو گیاهای است چند ساله درای ساقه ای راست که ارتفاع آن بحدود یک متر می رسد. این گیاه در…

 

 


راه‌های درمان پوسته پوسته شدن لب‌ها

 

دلیل پوسته پوسته شدن لب‌ها چیست؟ / ویکی ووک

 

برای درمان این عارضه، تنها راه چرب کردن لب است، بسته به علت به وجود آمدن این عارضه برطرف کردن آن نیز متفاوت خواهد بود برای مثال افرادی که لب های خود را با آب دهان خیس می کنند باید این عادت را ترک و از کندن پوست آن خودداری کنند ولی در مواردی مانند مصرف دارو این عارضه با قطع دارو برطرف خواهد شد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام | روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *