توپک مرغ و پوره سیب زمینی یک شام عالی

توپک مرغ و پوره سیب زمینی یک شام عالی - ویکی ووک

اگر روش درست کردن توپک مرغ و پوره سیب زمینی را یاد ندارید به شما توصیه می کنیم که حتماً طرز تهیه آن را بیاموزید، چون می توانید یک شام خوشمزه و یا یک میان وعده با حال داشته باشید.

شاید برخی هم ترجیح دهند این غذا را در وعده ناهار میل کنند، به هر حال ما در این قسمت شما را با این غذای لذیذ آشنا خواهیم کرد، با ما همراه بمانید.

توپک مرغ و پوره سیب زمینی یک شام عالی - ویکی ووک

مواد لازم برای تهیه توپک مرغ و پوره سیب زمینی

ردیف عنوان مقدار
1 سیب زمینی یک کیلو
2 سینه مرغ یک عدد
3 سفیده تخم مرغ 3 تا 4 عدد
4 پیازچه چند شاخه ( 50 گرم )
5 پودر سوخاری 100 گرم
6 گوجه فرنگی 2 تا 3 عدد
7 سیر 2 تا 3 حبه
8 فلفل دلمه ای یک عدد متوسط
9 شیر 2 قاشق غذاخوری
10 پودر آویشن یک قاشق چای خوری
11 پودر فلفل قرمز یک قاشق چای خوری
12 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
13 روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم

طرز تهیه پوره سیب زمینی و توپک مرغ

ابتدا سینه مرغ را به هر روشی که دوست دارید بپزید و بهتر است برای اینکه بوی خامی مرغ را از بین ببرید، سینه مرغ را به همراه یک عدد پیاز کوچک و چند برش هویج و کمی ادویه و نمک با کمی آب بگذارید تا پخته شود.

سیب زمینی ها را کاملاً بشوئید و با مقداری آب، آن ها را آبپز کنید.

در فاصله ای که سیب زمینی ها آبپز می شوند و مرغ ها می پزند، پیاز متوسطی را بصورت نگینی خرد کرده و آن را با کمی روغن درون تابه ای تفت دهید کمی که طلایی شد، به آن سیر ریز شده را اضافه کنید و به مدت کوتاهی تفت دهید.

حالا به آن فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی های پوست  کنده و خرد شده را اضافه کنید و بگذارید تا آبش کاملاً گرفته شود و سپس پیازچه های خرد شده و مرغ های ریش شده و پودر آویشن را بیفزایید و کمی تفت دهید، از افزودن نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به این مواد فراموش نکنید و بعد هم شعله را خاموش کنید.

سیب زمینی های پخته را پوست کنده و خوب له کنید، حالا دو قاشق شیر و مقداری نمک به سیب زمینی ها اضافه کنید و آن ها را خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیر یکدستی درآید.

بگذارید تا سیب زمینی ها کاملاً سرد شوند و سپس مقداری از آن که به اندازه یک توپ کوچک است را برداشته و درون دست پهن کنید و کمی از مواد مرغی را که آماده کرده بودید درون آن بریزید و داخل دست، مواد را گرد کنید تا به شکل گلوله های کوچکی درآیند.

در یک کاسه یا ظرف بزرگ، سفیده تخم مرغ ها را هم بزنید تا کف کند.

ابتدا توپک های آماده شده را داخل سفیده تخم مرغ هم زده بگذارید به شکلی که همه اطراف آن را بگیرد و بعد آن ها را درون پودر سوخاری بغلتانید تا همه قسمت های آن آغشته به پودر سوخاری شود.

وقتی که همه توپک مرغ و پوره سیب زمینی را آماده کردید آن ها را به مدت نیم ساعت درون فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

داخل تابه ای که بهتر است کوچک باشد، مقدار مناسبی روغن بریزید چون توپک ها باید کاملاً درون روغن جای گرفته و بجوشد، در فاصله سرخ شدن، توپک ها را چند بار زیر و رو کنید تا همه جای آن بطور یکنواخت سرخ شوند.

حالا برای آنکه روغن اضافه توپک ها را بگیرید، آن ها را روی توری و یا دستمال بگذارید تا روغن اضافه آن جذب شود.

توپک های مرغ و سیب زمینی را می توانید با هر سسی که دوست دارید سرو کنید و یک میان وعده عالی یا شامی خوشمزه با یک دور همی فوق العاده با آن بسازید.

توپک مرغ و پوره سیب زمینی یک شام عالی - ویکی ووک

نکات قابل توجه

این غذا را می توانید با گوشت چرخ کرده و یا انواع گوشت های دیگر هم آماده کنید.

اگر به سیر حساسیت دارید می توانید آن را کاملاً از غذا حذف کنید و یا به جای آن از پودر سیر استفاده کنید، ولی چنانچه سیر را به غذا اضافه کردید، هنگام تفت دادن مراقب باشید چون سیر خیلی زود می سوزد.

به دلخواه خود می توانید مقدار فلفل را در این غذا بیشتر کرده و توپک های تند تری داشته باشید.

مقدار مواد داخل توپک را طوری در نظر بگیرید که از سیب زمینی ها بیرون نزند و سیب زمینی ها کاملاً دور آن را بپوشاند.

سفیده های تخم مرغ را تا حدی بزنید که فقط کف کنند و قرار نیست که مانند سفیده در برخی شیرینی ها آنقدر آن ها را بزنید تا از ظرف جدا نشوند.

برای انسجام بیشتر مواد، می توانید از کمی پنیر پیتزا یا پنیر چدار درون مواد گوشتی، البته وقتی آن ها را درون سیب زمینی قرار می دهید هم استفاده کنید.

اگر از ظرف نچسب برای سرخ کردن استفاده نمی کنید، ابتدا ظرف مورد نظر را کاملاً داغ کنید تا توپک مرغ و سیب زمینی شما، به ظرف نچسبند.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *