تفاوت های حساسیت و سرماخوردگی در چیست؟

تفاوت های حساسیت و سرماخوردگی در چیست؟ / ویکی ووک

با شروع فصل بهار خیلی از افراد دچار انواع حساسیت ها می شوند و البته برخی نیز سرما می خورند و احساس میکنند که دچار حساسیت شده اند این دو مسئله تفاوت هایی باهم دارد که در این مطلب میخواهیم تفاوت های حساسیت و سرماخوردگی را بررسی کنیم.

تفاوت های حساسیت و سرماخوردگی

دلیل اینکه بیشتر افراد این دو عارضه را از هم تشخیص نمی دهند این است که هم سرما خوردگی و هم حساسیت دارای برخی علائم شبیه بهم هستند،

 

تفاوت های حساسیت و سرماخوردگی در چیست؟ / ویکی ووک

 

در هردو بیماری علائمی چون:

  • آب ریزش بینی
  • عطسه
  • سوزش و گرفتگی بینی
  • سرفه
  • گلودرد
  • خستگی

دیده می شود که این بسیاری افراد را گمراه میکند، اما تفاوت هایی نیز باهم دارند، همچون:


شاید دوست داشته باشید

بررسی هیدوندای سوناتا 2018 / ویکی ووکبررسی هیدوندای سوناتا 2018

هیوندای یکی از کمپانی های خودروسازی است که در ایران بسیار مورد اقبال عمومی قرار گرفته است و همواره از اوایل دهه ۱۳۸۰ مدل های باکیفیت و…

 

 


علامت های ظاهری

تب و درد عمومی بدن، مخصوص سرماخوردگی است و در حساسیت دیده نمی شود. درگیری چشم ها در حساسیت، بسیار بیشتر ازسرماخوردگی است. خارش بینی هم در سرماخوردگی دیده نمی شود.

مدت و روند بیماری

 

تفاوت های حساسیت و سرماخوردگی در چیست؟ / ویکی ووک

 

مدت بیماری سرماخوردگی به طور معمول 3 تا 7 روز است و به ندرت به 10 روز می کشد، ولی حساسیت به طور معمول بعد از 2 تا 3 هفته جدی می شود و بیمار به پزشک مراجعه می کند، یعنی در سرماخوردگی، بیمار سریع تر دنبال درمان می رود. علامت های سرماخوردگی در تمام شبانه روز، یکسان است، ولی حساسیت، حالت حمله ای دارد و در اوایل صبح و غروب بیشتر است. سرماخوردگی، یک بیماری حاد محسوب می شود، ولی حساسیت، مزمن و طولانی مدت است.

یکی از بهترین توصیه ها این می باشد که در روزهای بهار اگر دچار علائمی داشتید و احساس کردید سرما خورده اید اما بعد از گذشت یک هفته در صورت ادامه دار بودند حتما به پزشک مراجعه کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *