خورش کدوسبز و طرز تهیه آن

خورش کدوسبز و طرز تهیه آن - ویکی ووک

کاربران محترم سایت ویکی ووک امیدوارم حالتون خوب باشه و همیشه سالم و پر انرژی باشید. در پست های قبل با طرز تهیه خورش قورمه سبزی، خورش آلو اسفناج، خورش فسنجان، خورش مرغ و قارچ و… آشنا شدید. اما امروز می خواهیم با طرز تهیه یک خورش تقریبا ترش مزه به نام خورش کدوسبز آشنا شویم. این خورش را می توانید بدون گوشت هم درست کنید که در این صورت غذایی بسیار مناسب برای گیاهخواران محسوب می شود.

مواد لازم جهت تهیه خورش کدوسبز

ردیف عنوان مقدار
1 کدوسبز 5 – 6 عدد
2 گوشت گوسفند 250 گرم
3 غوره به میزان دلخواه
4 پیاز 1 عدد متوسط
5 گوجه فرنگی 2 – 3 عدد
6 زعفران آب کرده 1 قاشق غذاخوری
7 نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
8 روغن به میزان لازم

طرز تهیه خورش کدوسبز

ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و درون قابلمه مورد نظر با روغن تفت دهید.

گوشت گوسفند را که از قبل شسته اید و ریز کرده اید، به پیاز تفت داده شده بیفزایید و سرخ کنید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس به آن زردچوبه، فلفل و ادویه اضافه کنید و با 3 – 4 لیوان آب بگذارید تا بپزد.

کدوها را بشویید و خشک کنید و با پوست داخل روغن کمی سرخ کنید.

گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید و آن ها را نیز داخل روغن که کدوها را سرخ کرده اید خیلی کم سرخ کنید.

کدوسبز، نمک و گوجه فرنگی را به همراه یک قاشق زعفران آب کرده به گوشتی که تقریبا پخته است اضافه کنید و بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد و خورش جا بیفتد.

تقریبا 20 دقیقه به پایان پخت برای چاشنی به آن غوره و اگر در دسترس نبود ابتدا آبغوره و یا آبلیمو اضافه کنید که میزان آن بستگی به سلیقه خودتان است.

خورش کدوسبز و طرز تهیه آن - ویکی ووک

چند نکته جهت تهیه خورش کدوسبز

این خورش را می توانید به جای گوشت با تکه های مرغ درست کنید.

برای انتخاب کدوسبز حتما از کدوهای ریز و قلمی استفاده کنید و حتی الامکان از پوست کردن و ریز کردن کدو بپرهیزید زیرا خیلی زود در خورش له می شود.

اصل چاشنی این خورش غوره است که آن را بسیار لذیذ و خوشمزه می کند ولی اگر غوره در دسترس نداشتید، از آبلیمو برای طعم دار کردن خورش استفاده کنید.

با افزودن زعفران آب کرده خورشتی بسیار خوش رنگ خواهید داشت اما در صورت تمایل می توانید از یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی داخل خورش استفاده کنید.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *