مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور مصادف با 26 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور

سال ۱۰۷۱

میلادی در نزدیکی شهر ملازگرد(مالازگیرت) واقع در استان موش ترکیه نبرد عظیم ملازگرد میان نیروهای سلطان الپ أرسلان سلجوقی و بیزانسیان رخ داد که به دنبال آن رومیان دچار هزیمتی سخت شدند و امپراتور رومانوس دیوجانوس به بند کشیده شد. با نبرد ملازگرد دروازه های غرب به روی ترکان گشوده شد. نبرد ملازگرد را یکی از ۱۰ نبرد مهم تاریخ جهان می دانند. از نظر کارشناسان مسائل نظامی و نیز مورخین، به دنبال این نبرد که نابودی ارتش بیزانس توسط ترکان سلحشور سلجوقی قعطیت یافت اروپا به لرزه افتاد. جنگ ملازگرد موجب گشت تا امپراتوری عظیم سلجوقی در گستره ای شامل خراسان، ترکستان، ماوراء النهر، فلات ایران، آذربایجان، شامات و عربستان و آناتولی پدیدار شود.

سال ۱۳۴۶

برای اولین بار در تاریخ جنگ، اسلحه توپ مورد استعمال واقع شد. اولین مورد استعمال توپ در جنگ کرسی بین امپراطوری انگلستان و دولت فرانسه بود و مبتکر آن انگلیسیها بودند. به علت وجود این اسلحه سهمگین پادشاه فرانسه فیلیپ ششم با وجود برتری نفرات نسبت به انگلیسیها و در حالی که در آستانه پیروزی بر دشمن بود به سختی شکست خورد.

سال ۱۵۷۴

سلطنت هانری سوم دومین جانشین هانری دوم پس از مرگ شارل نهم آغاز شد.


شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی گلپایگان کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی گلپایگان کجاست؟

گلپایگان شهری در استان دیدنی اصفهان است که در میان سلسله کوه های…

 


سال ۱۶۱۹

فردیناند دوم که در همین روز به امپراطور اتریش و آلمان رسیده بود توسط پروتستانهای چکوسلاواکی از سلطنت خلع گردید و به جای او فردریک پنجم امیر پالاتینا که رییس اتحاد انجیلی بود به پادشاهی بوهم انتخاب گردید .

سال ۱۶۶۲

قتل عام مذهبی معروف به سن بارتلمی در انگلستان، به دستور شارل دوم پادشاه آن کشور آغاز شد. شارل دوم دست به آزار و کشتار پروتستانها و پیروان پوریتن گشود. عده زیادی از پوریتنها در این ماجرا به قتل رسیدند.

سال ۱۷۸۷

ورژن یکی از بزرگترین و برجسته ترین مردان سیاسی فرانسه در قرن هجدهم میلادی پس از ۷۰ سال زندگی، درگذشت.

سال ۱۸۸۵

ژول رومن از نویسندگان معروف معاصر فرانسوی در دهکده کوچکی به نام سنت ژولین شاپتویل متولد شد. اولین اثرش رفیقان نام داشت و بعد کتاب تصادم را به شعر سرود و آنگاه نمایشنامه را نوشت وی در ۱۹۴۶ میلادی عضو آکادمی فرانسه شد.

سال ۱۹۴۱

حملات سربازان آلمانی برای تصرف آتن که مرحله نهایی عملیات جنگی در یونان محسوب میشد آغاز گردید. مرحله اول این حملات در خلیج کورنت بین مجمع الجزایر پلوپونزو شبه جزیره یونان اتفاق افتاد. برای تصرف آتن تسخیر شهرها و بنادر جنوبی یونان لازم بود. با عبور نازیها از تنگه کورنت و تصرف پاتراس مقدمات تسخیر آن فراهم شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *