دلایل چاقی کارمندان چیست؟

دلایل چاقی کارمندان چیست؟ / ویکی ووک

طبق آخرین تحقیقات بعمل آمده تقریبا حدود 42 درصد از 3 هزار کارمند مورد بررسی دچار اضافه وزن بوده اند. شاید همه احساس کنند که نشستن طولانی مدت در طول زمان کار تنها دلیل اضافه وزن کارمندان باشد اما واقعیت این است که دلایل متعددی برای چاقی کارمندان وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

دلیل چاقی کارمندان

 

دلایل چاقی کارمندان چیست؟ / ویکی ووک

 

همانطور که در ابتدا نیز گفتیم، یکی از اصلی ترین دلیل اضافه وزن نشستن های طولانی مدت و کمبود فعالیت بدنی در هنگام کار است. بعد از این مورد می توانیم به استرس بالا در هنگام کار اشاره کنیم. استرس بالا باعث تحریک هوس به مصرف چربی و قند می‌شود و این موضوع باعث می شود بدن چربی را در ناحیه میانی ذخیره کند و در نهایت باعث چاقی شود.


شاید دوست داشته باشید

بیماری آتاکسی چیست؟ / ویکی ووکبیماری آتاکسی چیست؟

آتاکسی ناهماهنگی یا بی نظمی حرکات عضلات است به شرطی که ضعف ماهیچه‌ای وجود نداشته باشد. این بیماری به علت اختلالات وستیبولار، مخچه‌ای، یا حسی ایجاد می‌شود…

 


کم خوابی یکی دیگر از مهمترین دلایل چاقی است، بر اساس تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا افراد بالغی که برای پنج شب پشت سر هم تنها چهار ساعت وقت برای خواب دارند وزن بیشتری از کسانی که هشت ساعت می خوابند، دارند. علاوه بر کم خوابی  اگر شما در اتاقی بدون پنجره کار می کنید و قبل از طلوع خورشید به سرکار خود می رسید، درصد چاقی خود را افزایش می دهید. تحقیقات جدید نشان داده قرار گرفتن زیر نور خورشید با BMI در ارتباط است و قرار گرفتن زیر نور اول صبح تاثیر لاغری دارد. نور به تنظیم ریتم شبانه روزی کمک می کند، که به نوبه خود انرژی و مصرف آن را نیز تنظیم می کند.

 

دلایل چاقی کارمندان چیست؟ / ویکی ووک

 

البته این مواردی که بررسی کردیم تنها مختص به کارمندان نیست، و پزشکان و پرستاران و دیگر افرادی که کار می کنند بواسطه‌ی نوع شغلی که دارند امکان دارد به یکی از موارد فوق مواجه شوند. شاید بهتر است که بگوییم، شغل روی برنامه غذایی، فعالیت بدنی و رفتار تاثیر دارد. ما می توانیم با رعایت موارد فوق و تغذیه مناسب، همیشه سلامتی بدن خود را حفظ کنیم و سلامت باشیم.

در پایان نیز جا دارد روز کارمند را نیز به همه کارمندان عزیز تبریک بگوییم.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *