دلیل سردردهای یکطرفه چیست؟

دلیل سردردهای یکطرفه چیست؟ / ویکی ووک

بسیاری مواقع دیده شده است که افراد دچار سردردهای یکطرفه می شوند، یعنی یکطرف از سر آن ها درد می گیرد، این نوع سردرد ها امکان دارد با علائم دیگری ترکیب شود و زندگی فرد را مختل کند، در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که دلایل این سردرد ها چیست و چگونه میتوانیم آن ها را از بین ببریم.

دلایل سردردهای یکطرفه

همانطور که گفتیم خیلی اوقات افراد از سردردهایی که یکطرف سرشان درد میکند شکایت دارند این نوع سردرد ها عموما با علائم دیگری همچون: احساس خستگی، حالت تهوع و اختلالات بینایی همراه است، محققان بر این عقیده هستند که، عارضه‌های عصب‌شناختی موجب بروز درد در یک سمت سرمی‌شود. از جمله این مشکلات می‌توان به نورالژی اکسی پیتال، آرتریت گیجگاهی و نورالژی عصب سه‌قلو اشاره کرد.

دلیل سردردهای یکطرفه چیست؟ / ویکی ووک

یکی از اصلی ترین دلایل سردردهای یکطرفه مصرف برخی از انواع داروهای تجویزی یا بدون نسخه همچون استامینوفن، آسپرین و یا ایبوپروفن باشد که موجب چنین سردردهایی می شود، به علاوه:

  • حساسیت
  • خستگی
  • ضربه به سر
  • عفونت‌ها از جمله عفونت سینوس‌
  • تغییر در میزان قند خون 
  • تومورها

هم می‌تواند موجب احساس درد در تمامی نقاط سر یا یک سمت آن شود.

دلیل سردردهای یکطرفه چیست؟ / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی کیش کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی کیش کجاست؟

کیش به دلیل محاصره بودن در دریا و جاذبه های بی نظیر خود به قطبی در گردشگری ایران بدل شده است. سواحل…

 

 


هم اکنون بیش از 250 نوع سردرد وجود دارد که حدود 90 درصد آن ها دلیل مشخصی ندارد. یکی از برخی سردرد های که در یک سمت سر ظاهر می شود میگرن است که اصولا سمت راست سر را درگیر می کند و همچنین سردردهای تنشی نیز در یک سمت سر خودشان را نشان می دهند. بسیاری از انواع سردردها به خودی خود قابل درمان است اما اگر افراد به طور مرتب دچار این عارضه شوند باید به پزشک مراجعه کنند تا علت آن مشخص شود. همچنین درصورتی که در کنار سردرد علایم دیگری همچون تغییر در قدرت بینایی، احساس گیجی، تب، سفتی گردن، تغییرات شناختی یا شخصیتی و اختلال در خواب ظاهر شود، باید به پزشک مراجعه کرد.

به امید فردای روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *