کدام دمنوش ها باعث کاهش قند خون می شود؟

کاهش قند خون

دغدغه ی اصلی افراد مبتلا به دیابت کاهش قند خون است. گیاهانی موجود هستند که مصرف آنها بصورت دمنوش و عرقیجات به این امر کمک شایانی می کند از همین رو در این مطلب میخواهیم به دمنوش هایی که به کاهش قند خون کمک میکنند اشاره کنیم، البته مشخص است که اگر شما از دارویی شیمیایی استفاده میکنید حتما قبل از مصرف این داروهایی گیاهی با دکتر خود مشورت کنید زیرا امکان و احتمال تداخل دارویی وجود دارد.

راه های طبیعی کاهش قند خون

دمنوش برگ شاه توت

ما در مطالب قبل درباره ی شاه توت و خواص آن صحبت کردیم، مصرف این برگ این میوه بصورت دمنوش برای کاهش قند خون مفید می باشد. برای تهیه ی این دمنوش دو تا سه عدد برگ درخت شاه‌توت را دم کنید و سپس با عسل، توت یا خرما بر اساس شدت بیماری روزی یک تا سه فنجان میل کنید.

کاهش قند خون

عرق برگ شاه توت

علاوه بر دمنوش آن شما میتوانید عرق برگ این میوه ی مفید را هم تهیه کنید که این عرق را بر اساس شدت بیماری روزی یک تا سه فنجان میل کنید؛ برای بهتر شدن طعم آن می‌توانید آن را با توت، خرما یا عسل مصرف کنید.

عرق بوقنان

این را نیز دقیقا مانند دستور مصرف عرق شاه توت مصرف می کنند و حتما و حتما الزامی است آن را با توت، خرما یا عسل میل فرمایید.

دمنوش گزنه

یک قاشق غذاخوری گزنه را دم کنید و سپس با عسل، توت یا خرما بر اساس شدت بیماری روزی یک تا سه فنجان میل کنید.

عرق بابونه

در بخش سلامت این سایت بارها و بار از فواید بابونه یاد شده است، و دوباره نیز در این مطلب دکر میکنیم که این عرق برای کاهش قند خون نیز مفید است و براساس شدت بیماری روزی یک تا سه فنجان آنرا میل کنید، و در صورت علاقه و طعم عرق میتوانید آنرا با خرما یا عسل میل کنید.

کاهش قند خون

معجون به و سیب

در پایان هم معجونی از به و سیب را برای کاهش قند خون پیشنهاد میکنیم این معجون سیار موثر و اثر بخشی آن سریع‌تر از دیگر گزینه هاست؛ از این معجون روزی یک قاشق غذاخوری با یکی از دمجوش‌ها و عرقیاتی که به آن اشاره شد، در یک وعده استفاده شود.

طرز تهیه معجون به و سیب:

به و سیب را به نسبت برابر (مثلا نیم کیلو از هر کدام) نگینی و به اندازه حبه قند خرد کنید، سپس آن را در قابلمه بریزید و تا جایی که روی آن پر شود، به آن سرکه (ترجیجا سرکه سیب) بیفزایید؛ این ترکیب را ۵ تا ۱۰ دقیقه بپزید

سپس آن را بسته‌بندی کنید و در محیط خنک مانند یخچال نگه دارید تا فاسد نشود و کپک نزند؛ از این معجون بر اساس شدت بیماری، روزی یک تا سه قاشق غذاخوری میل کنید.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *