چگونه مقدار آلومینیوم بدن را کاهش دهیم؟

چگونه مقدار آلومینیوم بدن را کاهش دهیم؟ / ویکی ووک

بیشترین میزان آلومینیوم(که آلومینیم هم نوشته می شود) مصرفی انسان از غذا سرچشمه می گیرد. با این وجود، نتایج مطالعات نشان داده اند که فویل، ظروف پخت و پز و ظروف نگهدارنده آلومینیمی می تواند موجب افزایش محتوای آلومینیم غذا شود. فویل آلومینیمی از جمله وسایل پرکاربرد آشپزخانه است که اغلب در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد.برخی ادعا می کنند که استفاده از فویل آلومینیمی در پخت و پز موجب نفوذ آلومینیم به داخل غذا می شود و سلامت انسان را در معرض تهدید قرار می دهد. با این وجود، برخی دیگر معتقدند استفاده از آن کاملا امن است.

آلومینیوم چه خطراتی برای بدن دارد؟

آلومینیم یک عامل بالقوه در ابتلا به بیماری آلزایمر معرفی شده است. بیماری آلزایمر یک وضعیت عصبی ناشی از نابودی سلول های مغزی است. افراد مبتلا به این بیماری، حافظه خود را از دست می دهند و دچار کاهش عملکرد مغز می شوند.


شاید دوست داشته باشید

آنزیم چیست؟ / ویکی ووکآنزیم چیست؟

آنزیم ها، بخشی ازفرآورده های سلول است. این مولکول نقش مهمی در زندگی ما دارد و اغلب در خون، مایع روده، دهان و معده یافت می شود. آنزیم‌های دستگاه گوارش به ویژه…

 

 


آیا در غذا آلومینیوم وجود دارد؟

آلومینیم به طور طبیعی در مواد غذایی از جمله میوه ها، سبزی ها، گوشت، ماهی، غلات و محصولات لبنی وجود دارد. برخی مواد غذایی بیش از دیگر مواد آلومینیم را جذب و در خود جمع می کند، موادی مانند برگ چای، قارچ، اسفناج و تربچه. افزون بر این، مقداری از آلومینیمی که مصرف می کنید از افزودنی های غذایی مانند مواد نگهدارنده، رنگ ها و قوام دهنده ها ناشی می شود. غذاهایی که به صورت تجاری تولید می شود و حاوی افزودنی های غذایی است، ممکن است آلومینیم بیشتری از غذاهای خانگی داشته باشد.

 

چگونه مقدار آلومینیوم بدن را کاهش دهیم؟ / ویکی ووک

 

چگونه آلومینیوم را کاهش دهیم؟

حذف کامل آلومینیم از رژیم غذایی غیر ممکن است، اما می توانید اقدام هایی را برای به حداقل رساندن مواجهه با آن انجام دهید. بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی آمریکا میزان کمتر از 2 میلی گرم آلومینیم در هر یک کیلوگرم از وزن انسان در هفته بعید است که موجب بروز مشکلات جسمی شود.

اداره ایمنی مواد غذایی اروپا شرایطی محافظه کارانه‌تر دارد و میزان یک میلی گرم در هر یک کیلوگرم وزن بدن در هفته را امن می داند. برای به حداقل رساندن مواجهه با آلومینیم می توانید گزینه های زیر را مد نظر قرار دهید.

اجتناب از پخت و پز با حرارت بالا

در صورت امکان غذاهای خود را در دماهای پایین‌تر بپزید.استفاده کمتر از فویل آلومینیمی: استفاده از فویل آلومینیمی را برای پخت و پز، به ویژه اگر از مواد غذایی اسیدی مانند گوجه فرنگی یا لیمو استفاده می کنید، کاهش دهید.

استفاده از ظروف غیر آلومینیمی

برای پخت و پز از ظروف غیر آلومینیمی مانند ظروف شیشه ای یا چینی استفاده کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: خبرنگاران جوان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *