بدن انسان چه مقدار ویتامین D در روز نیاز دارد؟

بدن انسان چه مقدار ویتامین D در روز نیاز دارد؟/ ویکی ووک

کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن باعث بیماری‌هایی می‌شوند، بیماری‌هایی که با دانستن مقداری اطلاعات می‌توانید از بروز آن‌ها جلوگیری کنید. یکی از ویتامین‌های ضروری بدن ویتامین D  است ویتامینی که کمبود آن در بدن باعث بیماری‌هایی همچون: چروک پوست، آکنه، اگزما و … می‌شود. ما به‌راحتی می‌توانیم ویتامین D  را جذب کنیم. اما نکته مهم اینجاست که بدن ما به چه مقدار ویتامین D  در روز نیاز دارد؟ در ادامه به این مهم خواهیم پرداخت.

مقدار ویتامین D در روز برای بدن

بدن انسان چه مقدار ویتامین D در روز نیاز دارد؟/ ویکی ووک

ویتامین D بسیار برای پوست مفید است و علاوه بر پوست تأثیر بسیاری هم بروی استخوان‌ها  و سیستم ایمنی بدن دارد و می‌تواند سبب تسکین و کنترل بیماری‌های خود ایمنی، چون آلرژی، ام‌اس و آرتریت روماتوئید شود. یکی از منابع مهم برای دریافت ویتامین D نور خورشید است که بسته به فصل‌ها دریافت این ویتامین از طریق نور خورشید کم‌وزیاد می‌شود، اما شاید نکته بد اینجاست که زیر نور خورشید بودن بیش‌ازحد نیز خود باعث آسیب رسیدن به پوست و سرطان پوست می‌شود، بنابراین مهم است که بدانید به چه مقدار ویتامین D  در روز نیازمند هستید.


شاید دوست داشته باشید

درخت ابهل و خواص آن / ویکی ووکدرخت ابهل و خواص آن

این درخت تب بر است و در درمان اسهال خونی مفید می باشد برای این امر فقط کافی است چهار گرم از پوست این درخت را در یک…


دراین‌باره کارشناسان دریافتند میزان نیاز روزانه افراد به ویتامین D حدود ۲۰ تا ۲۵ میکروگرم است. بسته به فصل و شدت تابش نور خورشید، منطقه محل زندگی، سابقه ابتلا به بیماری، جنسیت، سن و نوع پوست، میزان نیاز بدن به نور خورشید متفاوت است. در ماه‌های گرم سال شدت نور خورشید شدید است و توصیه می‌شود افراد در اوایل صبح و عصر در مجاورت نور خورشید قرار بگیرند، اما در ماه‌های سرد سال که شدت تابش نور کمتراست، بیشتر می‌توان در مجاورت مستقیم نور خورشید قرار گرفت.

منابع مهم برای دریافت ویتامین D در روز

بدن انسان چه مقدار ویتامین D در روز نیاز دارد؟/ ویکی ووک

ازجمله منابع غذایی حاوی ویتامین D می‌توان به:

  • مواد لبنی
  • قارچ
  • تخم مرغ
  • خوراک تهیه شده با سویا به نام توفو
  • غلات غنی شده
  • شیر غنی شده
  • شیر سویا
  • شیر بادام

اشاره کرد.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *