کدام مواد غذایی دارای کلسیم هستند؟

کدام مواد غذایی دارای کلسیم هستند؟ / ویکی ووک

تنها لبنیات ها دارای کلسیم نیستند بلکه مواد غذایی دیگری نیز موجود هستند که دارای کلسیم هستند و برای بچه هایی که تمایلی به خوردن لبنیات ندارند می توان از آن ها استفاده کرد. همچنین ما برخی از این مواد غذایی دارای کلسیم را مطالب قبل بررسی کرده بودیم که میتوانید برای تکمیل اطلاعات خود در این زمینه آن را نیز مطالعه کنید.

مواد غذایی دارای کلسیم غیر لبنیاتی

 

کدام مواد غذایی دارای کلسیم هستند؟ / ویکی ووک

 

پرتقال

بسیاری از افراد می‌دانند که پرتقال جزو بهترین منابع برای دریافت ویتامین C است، ‌اما کمتر کسی می‌داند که پرتقال‌ حاوی میزان زیادی از کلسیم نیز است. خوردن یک عدد پرتقال کامل حدود ۷۰ میلی‌گرم کلسیم به بدن می‌رساند که برابر است با ۶ درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی. شما می‌توانید هر روز با مصرف پرتقال بخشی از ویتامین C و کلسیم مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی، یکی از سبزی‌های فوق‌العاده مهم و پرخاصیت است. این سبزی نه‌ تنها مجموعه وسیعی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A و K را به بدن می‌رساند و همچنین مواد معدنی ضروری و مهمی مانند منیزیم، زینک و فسفر دارد، بلکه میزان زیادی از کلسیم را هم وارد بدن می‌کند. به گزارش مشرق، خوشبختانه، کلسیم موجود در کلم بروکلی به‌ راحتی توسط بدن جذب می‌شود.


شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی بیرجند کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی بیرجند کجاست؟

ویکی گردشگری این قسمت سری زده به یک دیار کویری دیگر، شهری تو دل کویر به نام بیرجند که مکانی مناسب برای سیاحت و گردش کویر دوستان است. کوه پایه های بلند و دشت های وسیع و همچنین…

 


سبزی‌های برگ دار

سبزی‌های برگ دار چربی ندارد،‌ کم‌کالری است و میزان زیادی هم کلسیم به بدن می‌رساند. شما می‌توانید از این سبزی‌ها به‌عنوان بخشی از وعده‌های غذایی و همچنین میان‌وعده‌ها استفاده کنید. اسفناج، یکی از بهترین سبزی‌های برگ دار است که هم آهن و هم کلسیم زیادی دارد.

لوبیا سفید

لوبیا سفید فقط سرشار از پروتئین، آهن و فیبر نیست، بلکه منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت کلسیم نیز محسوب می‌شود.

انجیر

انجیر، میوه دیگری است که میزان زیادی کلسیم دارد. از طرفی انجیر حاوی میزان قابل توجهی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است. خوردن پنج عدد انجیر خشک در روز می‌تواند ۱۳۵ میلی‌گرم کلسیم به بدن برساند. بنابراین، شما می‌توانید با مصرف انجیر یا انجیر خشک، بخشی از نیاز بدن به کلسیم را تامین کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *