کلم بروکلی و خواص آن

کلم بروکلی و خواص آن / ویکی ووک

دوستان عزیز در پست های قبل شما با خواص بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند گریپ فروت، فندق، انجیر، سیب زمینی، آناناس، شاه توت و… آشنا شدید. اما در این پست می خواهیم با خواص یکی از سبزیجات پر ارزش و مغذی به نام کلم بروکلی آشنا شویم. این گیاه فواید بسیاری برای ارتقا سلامتی انسان دارد و همچنین از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

درباره کلم بروکلی

 

کلم بروکلی و خواص آن / ویکی ووک

 

کلم بروکلی سرشار از مواد غذایی و فیبر است و به دلیل کم کالری بودن بسیار مناسب برای لاغری است و باعث می شود در مدت طولانی احساس سیری کنید. این گیاه سرشار از ویتامین ث، ویتامین آ، فیبر و بتاکاروتن است و یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می آید. همچنین کلسیم بسیار زیادی (به اندازه کلسیم موجود در شیر) دارد به همین علت برای افرادی که پوکی استخوان یا کمبود کلسیم دارند، بسیار مفید است. جالب است بدانید چین، هند و آمریکا به ترتیب سه تولید کننده برتر کلم بروکلی در جهان هستند.


شاید دوست داشته باشید

بررسی خودروی نیسان IMx / ویکی ووکبررسی خودروی نیسان IMx

ین خودرو با طراحی زیبا و خلاقانه سبک جدیدی از محصولات نیسان به معرض نمایش میگذارد. درهای دوطرفه­ی بدون ستون و جلو پنجره ایی که الهام گرفته از مدل مفهومی وی موشن، شکل ظاهری نیسان IMx را خاص کرده است. همچنین وجود سقف …

 


خواص کلم بروکلی

 

کلم بروکلی و خواص آن / ویکی ووک

 

کلم بروکلی از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می کند و فرآیند پیری را به تاخیر می اندازد، مقدار بالایی فیبر دارد که برای افراد دیابتی مفید است، اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به شدت کاهش می دهد و از سرطان های روده، معده، سینه جلوگیری می کند، منبع غنی آهن در بین گیاهان بشمار می آید، برای افرادی که کمبود کلسیم دارند و یا مبتلا به پوکی استخوان هستند بسیار مفید است، از بروز بیماری های قلبی و آلزایمر و التهاب مفاصل جلوگیری می کند، بع علت داشتن فیبر بالا به سلامتی دستگاه گوارش کمک می کند، موجب پایین آمدن کلسترول خون می شود، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بروز سرماخوردگی جلوگیری می کند.

 

کلم بروکلی و خواص آن / ویکی ووک

 

نکته هایی جهت نگهداری و تهیه کلم بروکلی

این گیاه را در یخچال و در قسمت میوه جات و سبزیجات قرار دهید که این بهترین شیوه نگهداری است همچنین قبل از مصرف آن را به خوبی بشویید و بیش از پنج روز می توانید در یخچال نگداری کنید. شاخه هایی را برای خرید انتخاب کنید که به رنگ سبز تیره هستند چراکه رنگ خوب آن نشان دهنده مواد مغذی می باشد و همچنین ساقه هایی که سفت هستند را انتخاب کنید زیرا آنهایی که خمیده یا لاستیکی هستند کیفیت ضعیفی دارند.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


 

منابع: ویکی پدیا | مجله دلگرام 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *