روغن هویج و خواص آن

روغن هویج و خواص آن / ویکی ووک

هویج یکی از مفید ترین سبزیجات است که دارای خواص بی شماری است و در مطالب قبل خواص آن را بررسی کردیم. روغن هویج نیز فوق العاده ارزشمند و مفید است این روغن طبیعی فوق العاده، سرشار از خواص التیام دهنده طبیعی است. در ادامه خواص فوق العاده این روغن را بررسی میکنیم.


شاید دوست داشته باشید

زنیان و خواص آن / ویکی ووکزنیان و خواص آن

زنیان طبیعتی گرم و خشک دارد و ۴ تا ۶ درصد آن نیز اسانس روغنی فرار، تیمول، سیمن، دیپانتن، آلفا. پی نن تشکیل داده اند و دارای خواص بی شماری همچون …


خواص روغن هویج

روغن هویج و خواص آن / ویکی ووک

هویج یکی از شناخته شده ترین سبزیجات سرشار از ویتامین A و مواد مغذی جوان کننده است. روغن هویج التیام دهنده طبیعی است که از گذشته تاکنون توسط یونانی ها وهندی ها استفاده می شود. این بذرهای کوچک، روغن زیادی ندارد اما با توجه به تاثیر عالی آن روی صورت، روغن تخم هویج را معمولا به محصولات آرایشی گران قیمت اضافه می کنند. مانند دیگرروغن هایی که از بذرها گرفته می شود، هویج نیز تاثیرات بی شماری روی پوست دارد از جمله قابلیت جوان سازی پوست های خشک و آسیب دیده. از روغن تخم هویج معمولا در آروماتراپی مراقبت از پوست و انواع لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده استفاده می شود. به ویژه آن دسته از محصولاتی که مخصوص پوست حساس دور چشم و پوست های آسیب دیده است. این روغن همچنین تاثیر التیام بخشی روی مشکلات پوستی نظیر:

دارد و از آن برای کاهش ورم استفاده می شود. این روغن به خارج شدن سموم از بدن کمک می کند.

روغن هویج و خواص آن / ویکی ووک

روغن هویج؛ بی بو و عاری از مواد شیمیایی می باشد و سریع جذب می گردد. این روغن، چرب نیست. بهتر است به جای استفاده از انواع شامپوها، نرم کننده ها و لوسیون ها که حاوی مواد نگهدارنده و شیمیایی هستند، از روغن های طبیعی مانند روغن هویج استفاده نمایید. این روغن ها علاوه بر فواید بسیار، خطر ابتلا به واکنش های آلرژیک ناخواسته را نیز کاهش می دهند.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: شفا آنلاین | زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *