بررسی کانسپت رنو سیمبیوز

بررسی کانسپت رنو سیمبیوز / ویکی ووک

 مهر سال گذشته بود، که کمپانی رنو از خودرو مفهومی و هیجان انگیز خود با نام ترزور در نمایشگاه پاریس 2016 برده برداشت. اما این شرکت فرانسوی بعد کش و قوش های فراران برای معرفی کانسپت جدید خود، بالاخره، رنو سیمبیوز را در نمایشگاه فرانکفورت آلمان معرفی کرد. حالا به بهانه ی اینکه شرکت خودروسازی رنو فرانسه، نمونه ای اولیه از خودرو مفهومی خود یعنی رنو سیمبیوز ، را در اختیار خبرنگاران سراسر جهان جهت تست و بررسی قرار داده است، این کانسپت زیبا و خودران شرکت رنو را بررسی می کنیم. در بخش های قبلی، مفهوم کانسپت  و برخی از ماشین های کانسپت را بررسی کرده ایم که درصورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

بررسی کانسپت رنو سیمبیوز / ویکی ووک

مشخصات فنی رنو سیمبیوز

طبق گفته های شرکت خودروسازی رنو، سیمبیوز دارای دو موتور الکتریکی قدرتمند است، که در نمونه ی اولیه ی خود، دارای 489 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر هم گشتاور دارد. رنو سیمبیوز، علارغم کانسپت قبلی رنو یعنی ترزور، مجهز به سیستم خودران سطح چهارم است که یعنی در این سطح نیازی بر نظارت کاربر انسانی بر رانده شدن خودرو نیست و طبق اعلام رنو، سال 2023 این اتومبیل به سطحی از تولید خواهد رسید که می توانیم اولین خودروی خودرانی که در سطح خیابان ها حضور پیدا کرده است، را شاهد باشیم.

هدف کمپانی رنو برای توسعه ی موتوری این مدل، این است که یک سیستم محرک را با خروجی 680 اسب بخار و قدرت گشتاور 660 نیوتن متر را بکار بگیرد. تحقق این هدف، به بخش فنی رنو سیمبیوز الکتریکی و خودران، قدرت فوق العاده ای می دهد، تا این خودرو برای به صد رسیدن سرعت زمان قابل توجه 6 ثانیه ای را نیاز داشته باشد. همچنین، مدل آینده ای رنو، برای تامین انرژی مورد نیاز خود از باتری 72 کیلو وات ساعتی بهره می گیرد.

بررسی کانسپت رنو سیمبیوز / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

Mass Effect: Andromedaنقد و بررسی بازی Mass Effect: Andromeda

متاسفانه Andromeda نمی‌تواند طرفداران خود را ۱۰۰٪ خوشحال کند درست در همان حالتی که مردم از شیوه‌ی پایان یافتن Mass Effect 3 خوشحال نشدند. کمپانی Bio Ware چیز‌های بزرگی را در بازی قرار داده است اما داستان اصلی …


شکل ظاهری رنو سیمبیوز

رنو سیمبیوز هم، از امضای شیک و منحصر بفرد دیگر مدل های ساخته شده ی اخیر کمپانی فرانسوی، یعنی چراخ های C مانند در جلو و عقب خود، بهره می برد. این خودرو هاچبکی 5 در، در ابعاد بسیار بزرگتر و جادارتر از یک هاچبک معمولی است. یکپارچگی و همگنی اعضای این رنو مانند سپر و چراغ های جلو و عقب، درکنار سقفی پاناروما کانسپتی زیبا و ایده آل و کاملا ایرودینامیک را به نمایش در آورده است. همچنین وجود اسپویلرهایی بر روی سقف که در حالت اسپرت به صورت داینامیکی بیرون می آیند، هم در ظاهر رنو سیمبیوز، یک جلوه ی خاصی را بوجود آورده است.

نوآوری های رنو سیمبیوز

این خودروی مفهومی آینده، به فناوری ها و تکنولوژی های جدید و هیجان انگیزی تجهیز شده است. این فناوری ها را در ادامه شرح می دهیم:

  • در رنو سیمبیوز، سه حالت رانندگی را تجربه خواهید کرد:
    1. رانندگی سنتی، که رانندگی در شرایط استاندارد و معمولی کنونی خواهد بود.
    2. حالت پویا، که در این حالت رانندگی با فرمی هیجان انگیز تر تجربه خواهد شد. موتور، تنظیمات سرنشین و شاسی و … بصورت دینامیکی قابل تغییر هستند و می توانید حس بودن در خودرویی اسپرت را داشته باشید.
    3. حالت اضافه، یک حالت منحصر بفرد است که دارای دو زیرحالت یا به اصطلاح دو پیکربندی می شود، که هر کدام از این پیکربندی های شامل مواردی است که در حین رانندگی، می توانید راحتی بیشتری داشته باشید و از سرگرمی های تعبیه شده استفاده کنید. حالت اول سیستم خودران ماشین با گرفتن دکمه هایی بر روی فرمان به مدت 3 ثاینه فعال می شود سرنشینان در حالت رست یا راحتی قرار می گیرند و همچنین می توانند از دستگاه واقعیت مجازی تعبیه شده توسط Ubisoft از سرگرمی های داخل خودرو لذت ببرد. در حالت دوم هم کابین خودرو به اتاق نشیمن خانه تغییر پیدا می کند. یعنی صندلی ها بصورت مبل رو بروی هم قرار می گیرند و راحتی سفر در کنار سرگرمی های موجود را تضمین و لذت بخش تر می کند.
  • حسگرهای قوی که به کمک سیستم خودران اتومبیل آمده، حتی جابجایی 15 سانتی متری این خودرو را متوجه خواهد شد.
  • این خودروی خودران قابلیت شناختن محیط اطراف خود را دارد و با استفاده از دوربین ها و حسگرها، برای رانندگی بهترین تصمیمات را می گیرد.
  • داخل رنو سیمبیوز مانیتوری بزرگ مانند سینمای خانگی قرار دارد، که زیبایی داخل کابین را دوچندان کرده است.

پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو


منابع: renault

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *