بررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion

بررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion / ویکی ووک

کمپانی خودروساز آلمانی در نمایشگاه ژنو 2018 که اطلاعاتی از این نمایشگاه را در مطلب نمایشگاه‌های برتر خودرو در جهان بررسی کردیم، از جدیدترین کانسپت الکتریکی خود به نام فولکس واگن ID Vizzion رونمایی کرد. این خودرو، یک سدان لوکس و برقی خواهد بود که همگان آن را رقیب جدیی برای مدل S تسلا می دانند. به گفته ی مدیرعامل این شرکت خودروساز، 2022 سالی است که فولکس واگن ID Vizzion به بازار مشتاق و علاقه مند این خودرو تمام برقی و خودران عرضه خواهد شد. در ادامه به مشخصات فنی و ظاهری این خودروی لوکس و زیبا خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی فولکس واگن ID Vizzion

قوای محرکه فولکس واگن ID Vizzion همانطور که گفته شد بصورت پاک و کاملا برقی خواهد بود. این خودرو در بخش پیشرانه خود از دو موتور الکتریکی، یکی در محور جلو با قدرت 101 اسب بخار و دیگری در محور عقب با دادن قدرت خروجی 201 اسب بخار استفاده می شود. این موتورهای الکتریکی را ظرفیت باتری 111 کیلووات ساعتی با توانایی طی کردن مسافت 665 کیلومتر با یک بار شارژ به حرکت در می آورد.

 

بررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی گلپایگان کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی گلپایگان کجاست؟

گلپایگان شهری در استان دیدنی اصفهان است که در میان سلسله کوه های…

 

 


مشخصات ظاهری فولکس واگن ID Vizzion

فولکس واگن ID Vizzion ترکیبی از خلاقیت و آینده نگری بوده چراکه این کمپانی آلمانی با تیم مهندسی بسیار قوی به طراحی یک پلت فرمی شیک، دوست داشتنی و پرطرفدار پرداخته است. طراحی خطوط های ریز بر روی بدنه فولکس واگن ID Vizzion، جلوه ایی بسیار همگون و ملایم به این سدان زیبا بخشیده است. همچنین در طراحی جلوچنجره، درها و چراغ های جلو و عقب این خودرو بسیار خلاقیت به خرج داده اند.

 

بررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion / ویکی ووک

 

لیرزهای رنگی در اطراف بدنه، فضایی داخلی جادار و دلنشین و سقفی پانارومایی از دیگر قابلیت های جذاب این خودرو محسوب می شوند. اما باید دید که در آینده آیا در هنگام ورود به بازار طراحی آن دچار تغییر خواهد شد یا خیر؟

فناوری های فولکس واگن ID Vizzion

همانطور که قبلا گفته شد فولکس واگن ID Vizzion یک خودرو تمام خودران خواهد بود به این شکل که سرنشینان، با استفاده از فرامین صوتی و حرکات دست خود اتومبیل را که بصورت خودکار در حرکت است به حرکت در می آورند. شبکه پیچیده ایی از سنسور ها، دوربین ها و هوش مصنوعی در این کار به کمک سرنشینان خواهد آمد و فرامین آنها از طریق همین سنسورها به صورت کاملا خودران فولکس واگن ID Vizzion را هدایت خواهند کرد.

 

بررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion / ویکی ووک

 

در این خودروها رایانه هایی به کار گرفته شده تا با استفاده از سنسور ها اطلاعات ترافیک جاده ایی و خیابانی را در اختیار  سرنشینان و خود سیستم خودران اتومبیل قرار دهد تا اتومبیل بهترین عملکرد را داشته باشد. هچنین در طراحی کابین این مدل با همکاری کمپانی معروف ماکروسافت، تجهیزات ویژه ایی از جمله فناوری واقعیت افزوده و هدست هولونز (Hololens) را هم برای سرگرمی سرنشینان تعبیه کرده است.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


 

منابع: زومیت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *