بررسی خودرو مرسدس بنز EQA

بررسی خودرو مرسدس بنز EQA / ویکی ووک

در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017، شرکت آلمانی بنز از مدل مفهومی مرسدس بنز EQA رونمایی کرد. این کراس اوور کانسپت بینظیر براساس فلسفه ی Sensual Purity طراحی شده، فلسفه ایی که در آن دیگر خبری از طراحی لبه های تیز و خشن اسپرتی نیست. در عوض، این فلسفه در تلاش برای بکار بردن گرافیک ویژه، ترکیب رنگ هایی بصورت جاذبه ی طبیعی، طراحی در عین هماهنگی و همبستگی و در یک کلام خودرویی با تجمل گرایی خیره کننده است. در مطالب قبل برخی خودرو ها نظیر مزدا RX-Vision ، خودروی نیسان IMx را بررسی کردیم، در ادامه به ویژگی های این کراس اوور کوپه ی هوشمند و مفهومی شرکت مرسدس بنز میپردازیم.

شکل ظاهری شیک مرسدس بنز EQA

کمپانی مرسدس بصورت جدی وارد رقابت خودروهای الکتریکی و خودران و البته مفهومی با دیگر مدعیان این عرصه یعنی تویوتا و… شده است و در طراحی این مدل خود نهایت نوآوری و خلاقیت را بکار گرفته است. بکار بردن چراغ های LED در جلوی سپر مشبک که در زمان رانندگی به حالت های مختلفی (اسپرت و معمولی) تبدیل می شود و همچنین استفاده از این چراغ های در دود تادور بدنه، مرسدس بنز EQA را خاص و منحصر بفرد کرده است. سقف پاناروما و استایل کراس اوور کوپه کامپکت بودن این بنز در کنار طراحی سه بعدی چراغ های عقب و جلوی از دیگر جذابیت های EQA است.

 

 

فضای داخلی خاص مرسدس بنز EQA

تجربه ی حضور در کابینی مدرن و لوکس در انتظار سرنشینان این خودرو خواهد بود. کابینی که با طراحی هیجان انگیز صندلی های، طراحی و ترکیب رنگهای جذاب، نویدی است که طراحان و مدیر عامل کمپانی مرسدس بنز آقای دایملر داده است. مرسدس بنز EQA سال 2019 به بازار مشتاق خودرو عرضه خواهد شد.

 

بررسی خودرو مرسدس بنز EQA / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشد

تاریخ انتشار بازی Need for speed payback / ویکی ووکتاریخ انتشار بازی Need for speed payback

بازی Need for speed payback نسخه جدید نید فور اسپید قرار است شامل ویژگی‌های جذابی چون شخصی‌سازی خودرو و تعقیب و گریز‌های هیجان‌انگیز باشد ، همچنین طبق گفته ی الکترونیک آرتز، سیستم شخصی‌سازی ماشین‌ها در این بازی، کامل‌ترین سیستم شخصی‌سازی را نسبت به نسخه های قبل خود دارد، این بازی قرار است در تاریخ…

 


مشخصات فنی مرسدس بنز EQA

EQA دو موتور برقی در دو محور جلو و عقب خود داراست که بروز ترین سیستم شارژ باتری بر روی آن نصب شده، بطوریکه باتری در کمتر از یک ساعت به صد در صد میرسد، که با یکبار شارژ این باتری لیتیوم یونی تا 400 کیلومتر قادر به طی مسافت است. این خودرو توان الکتریکی 268 اسب بخار و گشتاور حدود 500 نیوتن بر متر را تولید میکند، اما این خودروساز آلمانی از نهایت سرعت مرسدس بنز EQA حرفی نزده ولی با توجه به این اطلاعات صفر تا صد آن در حدود 5 ثانیه به طول می انجامد.

 

 

بررسی خودرو مرسدس بنز EQA / ویکی ووک

 

تکنولوژی های بکار رفته در مرسدس بنز EQA

نور LEDهای جذاب این خودرو از تکنولوژی و نوآوری برق  Generation EQ  تامین می شود. تکنولوژیی که در نمایشگاه سال گذشته ی پاریس در مدل بنز اس یو وی  EQ رونمایی شد. همچنین این خودرو از سنسورهایی هوشمند در جلوی شیشه خود بکار گرفته که مدام چشم راننده را زیر نظر دارند تا اگر چشمان راننده زمانی بسته شوند یا به جلو نگاه نکنند کنترل خودرو را بدست بگیرد. مهم ترین و جالب ترین فناوری استفاده شده در مرسدس بنز EQA روی فرمان تعبیه شده است، جایی که قادر به اندازه گیری دمای بدن، میزان ضزبان قلب، احتمال مصرف الکل یا هر چیز دیگری است که در رانندگی به کمک راننده خواهد آمد.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


 

منابع: Mercedes-benz

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *