بررسی خودروی مزدا RX-Vision

بررسی خودروی مزدا RX-Vision / ویکی ووک

دو سال از رونمایی اولین مدل کانسپت مزدا که زیباترین مدل مفهومی سال 2015 شد، می‌گذرد. اما شرکت خودروسازی مزدا بار دیگر در نمایشگاه خودروی توکیو 2017 با معرفی دو مدل مفهومی خود دوباره کانون توجهات را به خود جلب کرد. خودروساز ژاپنی از سدان مفهومی خود یعنی مزداRX-Vision  رونمایی کرد. این اتومبیل خیره‌کننده الهام گرفته‌شده از مدل کانسپت مزدا RX-Vision سال 2015 است که از موتور موردعلاقه‌ی این شرکت خودروساز یعنی وانکل بهره می‌برد. در ادامه به بررسی بیشتر این خودرو فوق‌العاده خواهیم پرداخت.

شکل ظاهری مزدا RX-Vision

بررسی خودروی مزدا RX-Vision / ویکی ووک

این خودرو در مقایسه ظاهری با مدل 2015، به یک مدل 4 درب شیک با طراحی قسمت جلوی تهاجمی و یک جلوپنجره بزرگ طراحی‌شده است. در کنار طراحی بی‌نظیر درب‌های عقب که در نگاه اول ممکن است متوجه آنها نشوید، سقف شیشه ایی پاناروما، دستگیره درب‌های مخفی و کشیدگی تند و جذاب قسمت کاپوت به این اتومبیل جلوه ایی ویژه و خاص داده است.

فضای داخلی شیک مزدا RX-Vision

در کنار ظاهر زیبا و چشم‌نواز این خودرو، داخلی تقریباً مشابه با مزدای کانسپت هاچ بک کای (kai) که همزمان با مزدا ویژن رونمایی شد، دارد. مزدا RX-Vision در داخل کابین برای سرنشینان سنگ تمام گذاشته و محیطی راحت با طراحی زیبا را فراهم کرده است. سرنشین‌ها در داخل خودرو، در فضایی مملو از روکش‌های چرمی و تریم های چوبی، همراه فرمان با ظاهری متفاوت و زیبا و همچنین یک سیستم اطلاعات و سرگرمی که ظاهراً سه‌چهارم داشبورد را به‌طور ماهرانه ایی به خود اختصاص داده است، قرار می‌گیرند.


شاید دوست داشته باشید

داستان کوتاه انگلیسی سیندرلاداستان انگلیسی سیندرلا

داستان سیندرلا درباره‌ی دخترک زیبایی است که با نامادری و خواهر های ناتنی اش زندگی میکند و یک روز همه ی دخترهای بریتانیایی به مهمانی دعوت برای…

 


مشخصات فنی مزدا RX-Vision

شرکت خودروساز ژاپنی هنوز اطلاعاتی درباره‌ی سیستم پیشرانه و قوای محرکه‌ی این مدل خود با توجه به مفهومی بودن آن اعلام نکرده است ولی از علاقه‌ی وافر این شرکت به تعبیه موتورهای وانکل می‌توان این را حدس زد که قلب تپنده این اتومبیل از همین نوع موتور خواهد بود. درکل با توجه به اینکه‌ای خودروی مفهومی RX از ترمزهای برمبو بروی چرخ‌های خود استفاده کرده است باید از موتور فوق‌العاده قدرتمندی بهره بگیرد. سیستم اگزوز اسپرت این ماشین با چهار سر اگزوز می‌تواند گواه این حرف باشد. کمپانی مزدا از قبل اعلام کرده بود که این خودرو پیش‌نمایشی خواهد بود و جزئیات بیشتر این خودرو را به‌زودی اعلام خواهد کرد.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو


 

منابع : motortrend

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *