بررسی خودروی نیسان IMx

بررسی خودروی نیسان IMx / ویکی ووک

در نمایشگاه خودروی توکیو شرکت خودروسازی نیسان، از خودروی مفهومی نیسان IMx خود رونمایی کرد. این اتومبیل با طراحی منحصربفرد خود، گام جدید شرکت خودرو سازی نیسان، در عرصه ی خودروهای برقی و خودران شاسی بلند است. در ادامه به بررسی این خودروی بی­نظیر خواهیم پرداخت. در بخش های قبلی به بررسی خودروی برقی I.D.CROZZ پرداخته ایم و همچنین به بهترین خودروها تا 150 میلیون هم اشاراتی را داشته ایم که در صورت تمایل میتوانید از این بخش ها هم استفاده کنید.

شکل ظاهری جذاب نیسان IMx

این خودرو با طراحی زیبا و خلاقانه سبک جدیدی از محصولات نیسان به معرض نمایش میگذارد. درهای دوطرفه­ی بدون ستون و جلو پنجره ایی که الهام گرفته از مدل مفهومی وی موشن، شکل ظاهری نیسان IMx را خاص کرده است. همچنین وجود سقف پانورامیک شیشه ایی تیره، بدنه­ی صدفی این خودرو را بصورت جدا از دیگر قسمت ها نشان میدهد.

 

 


شاید دوست داشته باشد

تاریخ انتشار بازی Need for speed payback / ویکی ووکتاریخ انتشار بازی Need for speed payback

بازی Need for speed payback نسخه جدید نید فور اسپید قرار است شامل ویژگی‌های جذابی چون شخصی‌سازی خودرو و تعقیب و گریز‌های هیجان‌انگیز باشد ، همچنین طبق گفته ی الکترونیک آرتز، سیستم شخصی‌سازی ماشین‌ها در این بازی، کامل‌ترین سیستم شخصی‌سازی را نسبت به نسخه های قبل خود دارد، این بازی قرار است در تاریخ…

 


فضای داخلی چشم نواز نیسان IMx

استفاده از فناوری چاپ سه­بعدی برای ساختن صندلی های چهار سرنشین، طرحی خلاقانه است که در نیسان IMx بکاربرده شده. همچنین در این خودرو از پنل کیلومتر شمار و دور موتور خبری نیست و طراحان خودرو یک نمایشگر گران قیمت را جایگزین آن پنل مرسوم کرده اند.

مشخصات فنی نیسان IMx

خودروی مفهومی IMx از دو موتور برقی بصورت همزمان و با قدرت 430 اسب بخار با گشتاور 700 نیوتن متر بهره میبرد. طراحی زیبای این خودرو بر روی پلتفرم جدید نیسان سوار شده تا سطح کابین مسطح باشد و مرکز ثقل هم پایین آورده شود، چراکه باعث فرمان­پذیری بیشتر خودرو خواهد شد. این خودرو در یک بار شارژ باتری، توانایی طی مسافت 600 کیلومتر را دارد تا در کوتاه مدت نیازی به شارژ مجدد نداشته باشد، که در مقایسه با یک خودروی بنزینی که برای طی این مسافت چندین بار نیاز به سوختگیری است یک شاهکار محسوب میشود.

 

 

تکنولوژی خودران نیسان IMx

پرو پایلوت (pro pilot) تکنولوژی­ است که توسط نیسان در این خودرو رونمایی شد. با این تکنولوژی خودرو میتواند فرمان را از جلوی راننده جمع کرده و کنترل کامل خودرو را در اختیار بگیرد. این خودروی مفهومی و جذاب فرمان جمع شده را درون داشبورد مخفی میکند و صندلی های اتومبیل را هم در حالت راحتی و از پیش تعیین شده قرار میدهد.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


منابع: motortrend

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “بررسی خودروی نیسان IMx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *