بررسی کیا فورته 2019

بررسی کیا فورته 2019 / ویکی ووک

نمایشگاه دیترویت 2018 برای شرکت خودروسازی کره ایی کیا هیجان انگیز بود چراکه این شرکت خودروساز در اول از جدیدترین و جذاب ترین شاسی بلند خود با نام تلوراید (Telluride) پرده برداری کرد. در ادامه نوبت به معرفی محبوب ترین محصول این شرکت یعنی سدان سراتو با نام کیا فورته (Forte) رسید که با استقبال عالی حاضرین در نمایشگاه همراه شد. در ادامه این خودروی جذاب و زیبا را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم. در بخش های قبلی به بررسی کانسپت زیبای بایتون و آئودی A7 2019 پرداخته ایم.

کیا فورته اسپرت و جذاب، نسل سوم سدان کامپکت سراتوی محبوب است که تقریبا از سال 2008 پا به بازار پر رقابت سدان گذاشت و تا کنون طرفداران بی شماری را برای این محصول کمپانی کره ایی به ارمغان آورده است. کیا استینگر که جزو بهترین خودروهای رونمایی شده در سال 2017 است، بگونه ایی نسل بزرگتر کیا فروته محسوب می شود و چراکه تا حدودی از طراحی استینگر الهام گرفته شده است.

مشخصات فنی کیا فورته

 

بررسی کیا فورته 2019 / ویکی ووک

 

کیا فورته یا سراتو 2019، از یک قوای محرکه بسیار قوی با پیشرانه چهارسیلندر 2 لیتری در قلب خود بهره می برد و توانایی تولید 147 اسب بخار و 179 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه، قدرت موتوری را با یک جعبه دنده 6 سرعته ی دستی و یا یک گیربکس CVT  به چرخ ها انتقال می دهد. کمپانی کیا که به تازگی از جعبه دنده های خودکار جدید خود با نام سیستم انتقال قابل تغییر هوشمند (Intelligent Variable Transmission) رونمایی کرده با این تکنولوژی در کیا فورته توانسته که مصرف سوخت را حجم قابل قبولی کاهش دهد و از 7.2 به 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر برساند.

 

 


شاید دوست داشته باشید

پاراگلایدینگ چیست؟ / ویکی ووکپاراگلایدینگ چیست؟

پاراگلایدینگ ورزشی، تفریحی و نشاط بخش است که رویای دیرینه بشر برای پرواز را تحقق بخشیده و حالا بشر با مجهز شدن به چتر یا پاراگلایدر و…


مشخصات ظاهری کیا فورته

چراغ های LED عقب متصل به هم و جلوبندی ای الهام گرفته شده از کیا استینگر جذابیت های ظاهری است که در کیا فورته می توانیم ببینیم. سقف کشیده شده، خطوط روی کاپوت، طول کم صندوق عقب و ارتفاع کم، سراتو 2019 را نسبت به مدل های قبلی عضلانی تر و اسپرت تر نشان می دهد. طول کیا فورته 2019 نسبت به سدان های قبلی این شرکت افزایشی 81 میلی متری داشته که این فضای داخلی را برای سرنشینان و فضای صندوق عقب کمی باز تر و راحت تر کرده است.

 

 

تکنولوژی های کیا فورته

کیا فورته 2019 تا اواخر امسال در سه حالت S، EX و LX به بازار مشتاق روانه خواهد شد و قیمت مصوب این محصول کمپانی کیا هنوز مشخص نشده است. اما کیا در این سدان شیک و زیبا امکانات هیجان انگیزی قرار داده است تا هم تکنولوژی به کمک راننده و هم همراه سرنشینان باشد که در ادامه بعضی از تکنولوژی های به کار رفته در کیا فورته را شرح می دهیم:

  • صفحه نمایش اینفوتیمنت 8 اینچی
  • سیستم صوتی با قابلیت شارژ کردن وای فای تلفن هوشمند
  • فناوری تشخیص نقاط غیرقابل دسترس و هشدار عبور از خط
  • پشتیبانی سیستم صوتی و تصویری از اپل کارپلی، اندروید اتو و…
  • کروز کنترل هوشمند و ترمز کمکی

پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو


منبع: motortrend

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *