آشنایی با اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم

آشنایی با اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم / ویکی ووک

در بخش های قبلی بعضی از اصطلاحات تخصصی خودرو را مورد بررسی قرار داده ایم و عبارات تخصصی خودرو و کارایی آن ها را به طور مختصر توضیح داده ایم که می توانید با مطالعه بیشتر آن بخش ها با اجزا و اصطلاحات خودرو بیشتر آشنا پیدا کنید. اما در ادامه این بخش اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم  و چگونگی عملکرد این اجزا را مورد بررسی قرار می دهیم.

ASR در اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم

سیستم کنترل آنتی پاتیناژ یا Anti Schilup Regelung، سیستمی است که جلوی هرزگردی چرخ های محرک را می گیرد و بدین ترتیب باعث حفظ پایداری می گردد.

 

آشنایی با اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم / ویکی ووک

 

BSM در اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم

در رانندگی بدلیل محدودیت دید رانندگان  و باتوجه به تحقیقات کارشناسان نقاط کوری وجود دارد که گاهی اوقات باعث ایجاد حوادثی می شود. حال سیستم دیده بانی نقاط کور یا Blind Spot Monitoring برای بهتر بررسی کردن محیط اطراف خود در پشت فرمان سیستمی را طراحی کرده اند که راننده را از نزدیک شدن به موانع متحرک و ثابت باخبر می کنند تا از حوادث احتمالی به نحوی پیشگیری به عمل بیاورند.

 

آشنایی با اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم / ویکی ووک

 

CRS در اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم

این سیستم برای موتورهای دیزلی ساخته شده است تا با فشار بیشتری پاشش سوخت را انجام دهد، که این باعث بهبود عملکرد موتورهای دیزلی از لحاظ نظم و کارایی و کاهش صدا موتور خواهد شد. این کلمه مخفف شده ی Common Rail System  می باشد.


شاید دوست داشته باشید

دارت چیست؟ / ویکی ووکدارت چیست؟

دارت به عنوان یک سرگرمی و تفریح استفاده می کردند بصورتی که هنری هشتم هم یکی از مجذوبان این رشته ورزشی بوده و در…

 

 


DTR در اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم

Dystronic سیستم رادار هوشمند کنترل کننده فاصله است که توسط تیم متخصصان مرسدس بنز تولید شده است. این سیستم الکترونیکی توسط یک رادار فاصله را تا اتومبیل جلویی محاسبه می کند و چنانچه این فاصله تا حد خطرناکی کم شود با کاهش نیروی موتور و یا ترمز گرفتن فاصله را دوباره به حد معین می رساند.

 

آشنایی با اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم / ویکی ووک

 

EBA در اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم

این سیستم ترمز کمکی اورژانسی در خودروها می باشد که مخفف شده ی کلمه Emergency Brake Assist است. این سیستم مکانیزمی است که در سرعت های بالا و در ترمزهای ناگهانی و مواقع اضطراری به کمک راننده می آیند و بی آنکه راننده بخواهد میزان فشار موثر را بر سیستم ترمز خودرو اعمال می کند.

 

آشنایی با اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم / ویکی ووک

 

HUB در اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم

نمایشگری رو شیشه یا Head Up Display سیستمی است که برای اولین بار در سال 1918 بر روی هواپیماهای جنگنده نصب شده است تا با این سیستم بتوانند برخی اطلاعات مهم را مانند شیب، سرعت و ارتفاع را بر روی شیشه روبروی خود مشاهده کند. حال این سیستم جذاب و هیجان انگیز آپشنی شده است که بر روی خودروها نصب می گردد تا اطلاعاتی مانند سرعت، دنده فعلی و … بدون ایجاد مزاحمت برای دید راننده در اختیار آن قرار می گیرد.

 

آشنایی با اصطلاحات تخصصی خودرو بخش سوم / ویکی ووک

 


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *