کربوهیدرات های مفید برای کاهش وزن

کربوهیدرات های مفید

بيشتر افرادي که قصد دارند وزنشان را کاهش دهند و رژيم غذايي مي گيرند، هر نوع کربوهيدراتي را از برنامه غذايي خود حذف مي کنند. هرچند مصرف نان سفيد، پاستاي سفيد و شيريني، در روند کاهش وزن اختلال به وجود مي آورد اما همه انواع کربوهيدرات  ها مضر نيست. با حذف کامل اين گروه غذايي ناخواسته ميوه ها، سبزي و غلات را نيز حذف خواهيد کرد. اين در حالي است که کربوهيدرات ها براي تأمين انرژي و همچنين عملکرد مغز لازم است. در این پست میخواهیم به کربوهیدرات های مفید برای بدن بپردازیم.

کربوهیدرات های مفید

بعضی از کربوهیدرات ها هستند که با مصرف آن نه تنها انرژي شما تأمين مي شود بلکه وزنتان نيز کاهش مي يابد و در طول روز احساس سيري خواهيد کرد.

جو دوسر

 

کربوهیدرات های مفید

 

جو دوسر غني از فيبر قابل حل است، از اين رو پس از مصرف به آرامي حل مي شود و براي مدت طولاني تري احساس سيري ايجاد مي کند. نتايج بررسي ها نشان مي دهد، مصرف جو دوسر چربي هاي دور شکم را آب مي کند. اين چربي ها علاوه بر دور شکم اطراف ارگان هاي مهم ديگر مانند قلب نيز تراکم پيدا مي کند.

بلغور گندم

 

کربوهیدرات های مفید

 

هر نيم پيمانه اين غله حاوي ۵گرم فيبر چربي سوز است.

لوبيا

 

کربوهیدرات های مفید

 

مصرف لوبيا در کاهش وزن موثر است. علاوه بر اين که غني از فيبر است، پروتئين و آهن نيز دارد و براي ورزشکاران بسيار مفيد است.

انواع سبزي

 

کربوهیدرات های مفید

 

کربوهيدرات هاي رنگي ازجمله کدو،فلفل کدوتنبل، بادمجان، کرفس و …حاوي فيبر،ويتامين،مواد معدني وآنتي اکسيدان هاي لازم براي مقابله باراديکال هاي آزاداست.

پاستاي سبوس دار

 

کربوهیدرات های مفید

 

رژيم اصولي خوردن پاستاي سالم رامنع نمي کند.پاستاي سبوسدارکه سرشاراز فيبر است ايجاد سيري نيز مي کند.

برنج قهوه اي

 

کربوهیدرات های مفید

 

اگر مي خواهيد به مدت طولاني تري احساس سيري کنيد و همزمان چربي نيز لازم داريد، برنج قهوه اي را جايگزين برنج سفيد کنيد. اين نوع برنج سرشار از فيبر است.

به امید فردایی روشن.

منابع:  healthnews

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *