چه میوه‌هایی را باید با پوست بخوریم؟

چه میوه‌هایی را باید با پوست بخوریم؟ / ویکی ووک

بسیاری از مردم عادت دارند که میوه ها را بدون پوست بخورند، درصورتی که غافل از این هستند که ویتامین و مواد مغذی بسیاری از میوه ها و سبزی ها در پوست و برگ آن جمع شده است. در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم چه میوه‌هایی  را باید با پوست بخوریم؟

میوه‌هایی را که باید با پوست خورد

برگ‌ها و پوست هویج

 

چه میوه‌هایی را باید با پوست بخوریم؟ / ویکی ووک

 

همه ما عادت کرده‌ایم پوست هویج را هنگام استفاده بتراشیم، اما اگر بدانید که همین قسمت بیرونی چقدر خواص دارد دیگر تنها به شستن آن بسنده می‌کنید. درباره برگ‌های هویج هم باید گفت که این قسمت سرشار از کلروفیل است. کلروفیل منبعی غنی از منیزیم است و فشار خون را تنظیم و به قوی شدن استخوان‌ها و عضلات کمک می‌کند.

پوست کیوی

 

چه میوه‌هایی را باید با پوست بخوریم؟ / ویکی ووک

 

کیوی جزوء میوه‌هایی است که پوست آن مفید است و سرشار از فیبر است. حتی اگر خوردن و جویدن آن برایتان مشکل است، به فکر سلامتی‌‌تان باشید و تلاش کنید کیوی را با پوست بخورید. کیوی سرشار از ویتامین E و C است، اما جالب است بدانید بخش عمده ویتامین E موجود در این میوه در پوستش ذخیره شده است. کیوی را خوب بشویید و سپس با پوست بخورید، فقط دقت داشته باشید که زیاده روی نکنید چون با پوست خوردن کیوی به زبان آسیب می رساند.


شاید دوست داشته باشید

سافت بال چیست؟/ ویکی ووکسافت بال چیست؟

این ورزش برای اولین بار در سال ۱۸۸۷ در ایالت ایلینوز شیکاگو آمریکا در روز شکرگذاری و در ورزشگاه تیم قایقرانی Farragut boat club برگزار شد. این ورزش یک ایده خلاقانه از جورج هانکوک، ابداع کننده ی سافت بال بود که…

 


برگ بروکلی

 

چه میوه‌هایی را باید با پوست بخوریم؟ / ویکی ووک

 

یکی از قسمت‌هایی که تقریبا همیشه از دستش می‌دهیم برگ بروکلی است. همه می‌دانیم که گل بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های C، A، E، کلسیم و منیزیم است، اما قسمتی که مدنظر ماست، برگ‌های این گیاه است که در هر 30 گرمش 90 درصد دوز روزانه مورد نیاز ویتامین A قرار دارد. از نظر ویتامین C هم هر 30 گرم بروکلی حاوی 43 درصد از دوز روزانه مورد نیاز این ویتامین است.

سیب

 

چه میوه‌هایی را باید با پوست بخوریم؟ / ویکی ووک

 

پوست سیب به اندازه‌ نیمی از کل این میوه فیبر دارد. یک سیب متوسط محتوی 9 میلی‌گرم «ویتامین ث»، 100 واحد بین‌المللی «ویتامین آ» و 200 گرم پتاسیم است که با کندن پوست آن، حدود یک سوم این مواد مغذی را دور می‌ریزید. همچنین پوست سیب چهار برابر بیش از گوشت آن «ویتامین کا» دارد که این میزان حدود 5 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. پوست سیب فواید بیشتری نسبت به ویتامین‌های داخل این میوه دارد. همچنین نوعی آنتی‌اکسیدان به نام «کورسِتین» که اغلب در پوست سیب یافت می‌شود به عملکرد ریه کمک کرده و مشکلات تنفسی را به حداقل می‌رساند. این آنتی‌اکسیدان ریه را در برابر التهاب محافظت می‌کند همچنین گفته می‌شود کورستین ضمن مقابله با آسیب بافت‌های مغز از حافظه نیز مراقبت می‌کنند.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *