مهمترین رویدادهای تاریخی 7 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 7 مرداد مصادف با 29 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 7 مرداد

سال ۱۵۷۱

بن ونوتو سلینی، مجسمه ساز، گراورساز، قلمزن و نقاش معروف ایتالیایی پس از ۸۱ سال زندگی چشم از جهان فرو بست.

سال ۱۷۸۹

عباس میرزا شاهزاده و حاکم آذربایجان چشم به جهان گشود. او یکی از بزرگترین، شجاعترین و فداکارترین سرداران تاریخ ایران و آذربایجان است. اصلاحات و ابتکارات وی در دوران نیابت سلطنت، کشور را به سوی تمدن نوین رهنمون شد.

سال ۱۸۳۰

قیام تاریخی مردم پاریس که برای سرنگون کردن سلطنت شارل دهم آخرین پادشاه از سلسله دوم بوربونها صورت گرفته بود با پیروزی به پایان رسید.

سال ۱۸۳۲

ارتش مصر، قشون عثمانی را درهم شکست.


شاید دوست داشته باشید

آب کلر دار استخر چقدر برای مو ضرر دارد؟ / ویکی ووکآب کلر دار استخر چقدر برای مو ضرر دارد؟

همانطور که گفتیم آب کلر دار بسیار برای مو ضرر دارد و می تواند باعث شکستگی، ژولیدگی، ظاهر تیره و غیرشفاف موهایتان شود. برای برطرف کردن کلر موجود…


سال ۱۹۰۰

اومبرتو، پادشاه ایتالیا از سوی یک آنارشیست ترور شد.

سال ۱۹۰۵

داگ هامرشولد سیاستمدار و ادیب معروف سوئدی که دبیر کلی سازمان ملل متحد را نیز به عهده داشت به دنیا آمد. وی هنگام پرواز در جریان یک ماموریت سیاسی در کنگو بر اثر سقوط هواپیما درگذشت.

سال ۱۹۲۱

آدولف هیتلر به ریاست حزب کارگران ناسیونال سوسیالیست آلمان برگزیده شد.

سال ۱۹۴۸

پس از پایان جنگ جهانی دوم، بازیهای المپیک که ۱۲ سال برگزار نشده بود در لندن افتتاح شد.

سال ۱۹۵۷

آژانس بین المللی اتمی تاسیس شد.

سال ۱۹۸۷

قراردادی در رابطه با ساخت تونل مانش میان مارگارت تاچر نخست وزیر بریتانیا و فرانسوا میتران رییس جمهوری فرانسه امضاء گردید.

سال ۱۹۹۳

قطعنامه شماره ۸۵۳ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر”خروج فوری، قطعی و کامل نیروهای اشغالگر ارمنی از ناحیه آغدام و دیگر مناطق تحت اشغال جمهوری آذربایجان” تصویب شد.

سال ۲۰۰۵

ستاره شناسان موفق به کشف یک سیاره کوتوله موسوم به اریس شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 7 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *