پارابن چیست و چه عوارضی دارد؟

پارابن چیست و چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

پارابن یکی از رایج ترین نگهدارنده های استفاده شده در محصولات آرایشی بهداشتی است که انواع متفاوتی دارد. در این مطلب می خواهیم با این نگهدارنده آشنا شویم و مضررات آن را برای بدن بررسی کنیم. همچنین ما در مطالب قبل مضررات آب کلر دار برای پوست و مو را بررسی کرده بودیم که در صورت علاقه می توانید آن مطلب را نیز مطالعه کنید تا اطلاعات عمومی خود را در زمینه سلامت بدن خود افزایش دهید.

چرا از پارابن در محصولات بهداشتی استفاده می کنند؟

 

پارابن چیست و چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

همانطور که در ابتدا توضیح مختصری دادیم پارابن‌ها یکی از رایجترین نگهدارننده ها هستند که انواعی همچون: متیل پارابن، پروپیل پارابن و بوتیل پارابن را شامل می شوند و معمولا به صورت ترکیبی در محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می شوند. دلیل استفاده از این نگهدارنده ها این است که خواص آنتی باکتریال دارند و عملکرد مناسبی در برابر آلودگی های میکروبی از خود نشان می دهند. همچنین باید این نکته را نیز به دلایل استفاده از پارابن‌ها اضافه کرد که پارابن‌ها طول عمر محصولات آرایشی بهداشتی را به صورت چشمگیری افزایش می دهند و مانع از فاسد شدن آنها می شوند.


شاید دوست داشته باشید

آشنایی با لیگ برتر فوتبال ایران / ویکی ووکآشنایی با لیگ برتر فوتبال ایران

اولین دوره لیگ برتر فوتبال در سال ۱۳۳۹ بطور رسمی آغاز به فعالیت کرد. در ابتدا لیگ برتر فوتبال با جام منطقه ایی شروع شد و تیم های…

 


آیا پارابن خطرناک است؟

 

پارابن چیست و چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

پارابن‌ها در سال 1950 معرفی شده است و در حال حاضر در بیش از 22000 محصول شیمیایی استفاده می شود و با این ارقام شاید می توان گفت که آنقدرها نیز خطرناک نیست. اما تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفته است که نشان می دهد که پارابن‌ها از طریق پوست جذب می شوند و فرمولاسیون آن ها وارد بدن می شود و باعث رشد بیش حد سلول ها و سرطان می شود. در سال 2004، مطالعه ای بر روی زنان انجام شد که طی این تحقیق ردپای 5 پارابن در بافت سینه 19 زن از 20 زن مورد مطالعه مشاهده شد که بیش از بیش نگرانی ها را در استفاده از پارابن‌ها بیشتر کرد.

اما شاید از خود بپرسید که چرا جذب پارابن‌ها توسط پوست و ورود آن به بدن خطرناک است، پارابن‌ها در عملکرد هورمونی بدن با تقلید از استروژن اختلال ایجاد می کنند و این استروژن بیش از حد باعث افزایش تقسیم سلولی می شود و در نهایت باعث تومور می شود و برا همین اساس است که ورود پارابن‌ها به بدن یکی از دلایل سرطان مخصوصا سرطان سینه و مشکلاتی تناسلی است.

نظر شما در رابطه با پارابن‌ها چیست؟ چه راه حلی را به جای استفاده از محصولات شیمیایی پیشنهاد می دهید؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “پارابن چیست و چه عوارضی دارد؟

  1. مثلا برندمعرفی کردین؟؟!!! مطالب تکراری که همه جاهست رواینجادوباره اوردین چه کسل کننده حداقل مثل بقیه باشین وعنوان دروغ روی متن تکراریتون نگذارید

    • ممنون از وقتی که گذاشتید. به نظرتون احترام میگذاریم و سعی میکنیم روز به روز مشکلات سایت رو رفع کنیم و کیفیت مطالب رو افزایش بدیم. پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *