بیوگرافی لوئیس همیلتون

بیوگرافی لوئیس همیلتون / ویکی ووک

لوئیس همیلتون راننده سرشناس مسابقات فرمول یک اهل بریتانیای کبیر در 7 ژانویه 1985 چشم به جهان هستی گشود. این فوق ستاره فرمول یک عضو تیم مرسدس بنز ای ام جی پتروناس است که قهرمانی دراماتیکش در سال 2008 در مسابقات فرمول یک، شهرت زیادی را برای وی ایجاد کرد و از آن زمان تا کنون وی افتخارات زیادی را در مسابقات سطح اول اتومبیل رانی بدست آورده است که در ادامه این بخش به زندگی نامه و افتخارات فردی لوئیس همیلتون می پردازیم.

لوئیس همیلتون در دوران کودکی

بیوگرافی لوئیس همیلتون / ویکی ووک

لوئیس کار دیویدسون همیلتون (Lewis Carl Davidson Hamilton) در خانواده ایی نسبتا متوسط در استونیج هرتفوردشیر (Stevenage Hertfordshire) انگلیس به دنیا آمده است. پدر لوئیس یک برتانیایی سیاه پوست به نام آنتونی و مادر وی کارمن از بریتانیایی های سفید پوست هستند، که لوئیس همیلتون را هم بعنوان یک سیاه پوست می شناسند و هنگامی که لوئیس فقط دو سال داشت آن ها از یکدیگر جدا می شوند و حضانت لوئیس کوچک را مادر وی متقبل می شود.

لوئیس تا دوازده سالگی با کارمن زندگی می کرد و بعداز آن به پدر و برادرش نیکولاس پیوست. نیکولاس همیلتون خود بعنوان یکی از راننده های حرفه ایی مشغول به فعالیت بود و از همان دوران بود که عشق و علاقه اتومبیل رانی در لوئیس شعله ور شد. در همان دوران با یکی از مربیان تیم مک لارن به نام ران دنیس آشنا شد و اعلام کرد که می خواهد روزی راننده مک لارن شود. این نوجوان پرشور و با استعداد در رقابت های کارتینگ انگلستان عنوان قهرمانی را کسب کرد و خود را بعنوان جوان ترین فاتح این مسابقه در انگلستان مطرح کرد.

بیوگرافی لوئیس همیلتون / ویکی ووک

ران دنیس مربی مک لارن از دیدن تکنیک رانندگی منحصربفرد لوئیس بسیار هیجان زده شده بود و در 13 سالگی با این نوجوان قراردادی را به امضا رساند که در آینده لوئیس می تواند در تیم فرمول یک مک لارن حضور داشته باشد. همیلتون نوجوان با استعداد بی نظیرش تا سن 15 سالگی چندین عنوان کارتینگ دیگر را به افتخارات خود اضافه کرد و نشان داد که آینده درخشانی انتظارش را می کشد.

 در آن زمان آنتونی پدر لوئیس با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کرد و برای ادامه فعالیت پسر با استعداد خود در رقابت های اتومبیل رانی مجبور به قبول کار در چندین شغل مختلف شد که تمامی این کارکردن ها با موفقیت های بیشتر لوئیس به ثمر می نشست تا جایی که در همان 15 سالگی لوئیس بعنوان بهترین ورزشکار جوان جهان انتخاب شد.

ورود لوئیس همیلتون به اتومبیل رانی حرفه ای

با نمایش های درخشان همیلتون نوجوان در سال 2002 دوران حرفه ایی این راننده پرشور آغاز و با تیم مک لارن راهی رقابت های جذاب فرمول رنو در بریتانیا شد. علارغم اینکه بصورت کاملا ناگهانی وارد فاز جدید و حرفه ایی تر شده بود توانست دراولین حضور خود در این مسابقات عنوان سومی را از آن خودش کند. سال بعد حضوری پر رنگ تر داشت و با 11 مقام اول در دور تعیین خط و 10 برد عنوان قهرمانی را بدست آورد. در سال 2006 با حمله ها و سبقت های زیبا و منحصرفردش عملکرد خیره کننده ای داشت و راهی رقابت های جذاب و هیجان انگیز فرمول یک (F1) شد.

بیوگرافی لوئیس همیلتون / ویکی ووک

به مانند اولین حضورش در رقابت های مختلف، سال 2007 در اولین حضور خود در F1 لوئیس همیلتون فوق العاده ظاهر شد و به عنوان راننده اصلی، چهار گرند پری را با قهرمانی پشن سرگذاشت و بیشتر فصل درصدر اتومبیل رانان قرار گرفته بود، اما پدیده جذاب این رقابت ها با بدشانسی فصل را با نایب قهرمانی و پشت سر کیمی رایکونن به اتمام رساند. فصل 2008 را با اقتدار کامل شروع کرد و تجربه گذشته از لوئیس همیلتون جوان پخته تری ساخته بود طوری که در 23 سه سالگی با اختلاف اندک یک امتیاز رقابت شدید قهرمانی را از فلیپه ماسا برد و رکورد جوان ترین قهرمان F1 را که در اختیار هم تیمی سابقش یعنی فرناندو آلونسو بود را شکست و به نام خود به ثبت رساند.

بعداز این قهرمانی در بین سال های 2009 تا 2012 مشکلات عدیده ی اتومبیل مک لارن لوئیس همیلتون در رقابت با سایر مدعیان مانند فراری و ردبول لوئیس را دست و پا بسته کرده بود و با اینکه در این مدت چندین گرند پری را با قهرمانی پشت سر گذاشت اما بالا ترین رتبه ی لوئیس مقام چهارمی بود. بعداز تمامی کش و قوس و درگیری های فراوان سرانجام لوئیس همیلتون در سال 2012 به تیم مرسدس بنز پیوست. دومین فصل حضور همیلتون در مرسدس فوق العاده سپری شد و با 11 قهرمانی در گرند پری و همچنین با داشتن هیولایی در پیست دومین عنوان قهرمانی خودش را در سال 2014 بدست آورد.  قهرمانی F1 در سال 2015 باعث شد تا تبدیل شود به اولین برتانیایی تاریخ که توانسته دو قهرمانی متوالی در فرمول یک را بدست بیاورد.

افتخارات لوئیس همیلتون

  • 4 عنوان قهرمانی در فرمول 1
  • 1 قهرمانی در فرمول رنو 2003
  • 1 قهرمانی فرمول 3
  • 1 قهرمانی جی پی 2
  • برنده شدن ها: 66
  • سکوها: 125
  • امتیازات در مسابقات: 2,798
  • آغاز در خط یک: 76

منبع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “بیوگرافی لوئیس همیلتون

  1. ایشون فوق العادن
    اگه امکانش بود، برای افتتاحیه دفتر ازدواج غرب تهران خودمون حتی برای جنبه تبلیغاتیشم که شده دعوتش می کردم
    ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *