بیوگرافی فرناندو آلونسو

بیوگرافی فرناندو آلونسو / ویکی ووک

فرناندو آلونسو راننده باسابقه و پرافتخار مسابقات فرمول یک اهل کشور اسپانیا در 29 جولای 1981 در اویدو متولد شد. این راننده سرشناس اسپانیایی که حال از دنیای حرفه ایی فرمول یک خداحافظی کرده است، در طول حضور 17 ساله در سطح اول اتومبیل‌رانی دنیا افتخارات زیادی را در تیم های مختلفی مانند فراری و رنو به دست آورده است که در ادامه این بخش به زندگی نامه و افتخارات فرناندو آلونسو می پردازیم.

فرناندو آلونسو در دوران کودکی

بیوگرافی فرناندو آلونسو / ویکی ووک

فرناندو آلونسو دیاز (Fernando Alonso Díaz) متولد اویدو شهری در شمال اسپانیا است. پدر فرناندو بعنوان مکانیکی در کارخانه ایی در نزدیکی شهر اویدو مشغول به کار بود. خوزه لوئیز پدر فرناندو که خود از کارتینگ سواران آماتور بود شور و اشتیاق خود به خودرو را به پسرش فرناندو منتقل کرد و برای فرزند چهارساله اش یک اتومبیل کارتینگی درست کرد. به عنوان یک کودک فرناندو در مسابقات کارتینگ مختلفی در کشور اسپانیا شرکت می کرد بسیار موفق و با استعداد نشان می داد.

بیوگرافی فرناندو آلونسو / ویکی ووک

در ادامه برهه ای از زمان خانواده آلونسو با مشکلات مالی رو برو شدند، بطوریکه از پس مخارج و هزینه های مسابقات فرزند با استعدادشان بر نمی آمدند تا اینکه پیروزی ها و استایل رانندگی فرناندو کوچک به کمکش آمد و توانست توجه اسپانسرها را برای سرمایه گذاری جلب کند. فرناندو چهار مسابقات داخلی اسپانیا را در به صورت متوالی برنده شد تا بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. در سن 14 سالگی در هولی گاردین مشغول به تحصیل بود و بعداز آن موسسه لئوپولدو در سن لورنزو توجه اش را جلب کرد و به این موسسه پیوست. قهرمانی در مسابقات جهانی جوانان در سال 1996 و قهرمانی در مسابقات اسپانیا و ایتالیا در سال های 1997 و 1998 فرناندو آلونسو جوان را بر سرزبان ها انداخت و این جوان با انگیزه و پرشور راهش را پیدا کرده و در مسیر موفقیت گام بر می داشت.

ورود فرناندو آلونسو به اتومبیل‌رانی حرفه‌ای

فرناندو بعداز آنکه نتوانست تحصیلات عالیه خود را به دلیل حضور در مسابقات مختلف ادامه دهد، با تیم میناردی (Minardi) پا به رقابت های فوق جذاب و حساس فرمول یک گذاشت. در سال 2001 آلونسو با حضور در رقابت های F1 گرند پری استرالیا تبدیل به سومین جوان تاریخ این رقابت ها شد که پشت خط استارت آغاز به کار می کند و در اولین گرند پری حضور موفقی را داشت.

بیوگرافی فرناندو آلونسو / ویکی ووک

در سال 2002 فرناندو آلونسو در تست تیم رنو شرکت کرد و این سال را بعنوان یک راننده امتحانی پشت سر گذاشت و توانست نظر مسئولین تیم را به خود جلب کند تا با هم تفاهم نامه همکاری و قرارداد امضا کنند. در اولین سال حضور در تیم رنو فرناندو آلونسو عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و در پایان فصل به مقام ششمی رسید. در سال 2004 با 18 مسابقه و 59 امتیاز عملکردی درخشان تر از سال قبل داشت و توانست به مقام چهارمی دست یابد.

فرناندو روند رو به رشد خود را ادامه داد و در سومین فصل حضورش در تیم رنو توانست حکومت 5 ساله مایکل شوماخر قهرمان افسانه ایی اتومبیل رانی فرمول یک را به پایان برساند و با 24 سال سن به عنوان جوان ترین قهرمان فرمول یک در تاریخ نام خود را ماندگار کند هرچند در ادامه لوئیس همیلتون و سباستین فتل عنوان جوان ترین قهرمان این رقابت ها را از فرناندو ربودند. فرناندو که موتور قهرمانی‌اش روشن شده بود در سال 2006 نیز یک فصل فوق العاده را رقم زد و در انتها توانست قهرمانی سال گذشته را تکرار کند.

بعداز این قهرمانی فرناندو به جهت تجربه فضایی جدید در سال 2007 راهی انگلیس شد و تیم مک لارن گزینه مناسبی برای ادامه افتخار آفرینی سامورایی اسپانیایی ها بود. اما وجود لوئیس همیلتون جوان پدیده آن روزهای رقابت های فرمول یک عرصه را برای درخشش آلونسو محدود کرده بود و این راننده با درگیری ها زیاد با مربیان و هم تیمی خود سرانجام در پایان فصل تصمیم به ترک تیم مک لارن کرد و با کسب مقام سومی در انتهای آن سال به خانه بازگشت. در ادامه درتیم رنو هم توفیقی برای کسب قهرمانی نداشت و سال 2010 به تیم فراری پیوست و جانشین کیمی رایکونن و هم تیمی فیلیپه ماسا شد.

آلونسو در فراری تقریبا به روزهای اوجش نزدیک شده بود اما سدهای بزرگی مانند سباستین فتل و لوئیس همیلتون مانع از قهرمانی دوباره ی این راننده شدند تا سرانجام این راننده محبوب اسپانیایی تصمیم به خداحافظی از رقابت های جذاب F1 بگیرد تا در آینده در مسابقات ایندی کار شرکت داشته باشد.

بیوگرافی فرناندو آلونسو / ویکی ووک

افتخارات فرناندو آلونسو

  • 2 عنوان قهرمانی در فرمول 1
  • 1 عنوان قهرمانی در گرند پری کامپوس
  • برنده شدن ها: 32
  • سکوها: 97
  • امتیازات در مسابقات: 1893
  • آغاز در خط یک: 22

منبع : wikipedia

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *