مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد مصادف با 20 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد

سال ۱۰۰۰

سلطنت اتین اول اولین پادشاه رسمی مجارها که به نام هنگری معروفیت داشتند آغاز شد. اتین اول که قبل از رسیدن به مقام سلطنت بتپرست بود وانیک نام داشت ولی در این روز ضمن قبول دین مسیح از طرف پاپ سیلوستر – دوم به پادشاهی رسید و خود پاپ او را اتین نامید .

سال ۱۴۹۸

شارل هشتم پادشاه جوان فرانسه که بیش از ۲۸ سال از عمر او سپری نشده بود درگذشت. وی بعد از مرگ پدرش لویی یازدهم در سیزده سالگی به سلطنت رسیده بود.

سال ۱۶۰۱

پیر دوفرما، ریاضیدان و نابغه فرانسوی در بومون دولمانی چشم به جهان گشود. این عالم بزرگ به زبانهای لاتین یونانی و اسپانیایی آشنا بود. وی مبتکر ماشین حساب دیفرانسیل بود و روز ۱۲ ژانویه ۱۶۶۵ میلادی بدرود حیات گفت.

سال ۱۸۰۷

سلطنت ژروم بناپارت امپراطوری معروف فرانسه بر کشور جدیدالتاسیس وستفالی آغاز شد این کشور از اتحاد کلیه نقاطی که بعد از جنگ پروس و فرانسه به موجب معاهده تیل سیت در ۸ ژوییه ۱۸۰۷ از پروس جدا شده بود و میان رود رن قرار داشت بوجود آمده بود. سلطنت ژروم تا ۹ مارس ۱۸۱۳ دوام یافت.


شاید دوست داشته باشید

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن / ویکی ووکمتن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی استرس و فواید آن !!! فواید!!!! بله فواید، تا به حال هر وقت صحبت از استرس شده همه‌ی ما ذهنیت منفی و منشاء اصلی همه…

 


سال ۱۸۸۰

ژاک ایبر یکی از معروفترین و برجسته ترین آهنگسازان و موسیقیدانان فرانسه در قرون نوزدهم و بیستم میلادی در پاریس قدم به عرصه وجود گذاشت. تا ۳۹ سالگی در فرانسه بود سپس به ایتالیا رفت و آثاری که در آن کشور ساخت او را به اوج شهرت رسانید. از مهمترین ساخته های ایبر که روز ۶ فوریه ۱۹۵۲ میلادی مرد آنژلیک را باید نام برد.

سال ۱۹۱۴

جنگ نامور، در جریان جنگهای تسخیر بلژیک با حمله سربازان آلمانی به فرمان ژنرال لودندورف سردار بزرگ آلمانی آغاز شد.

سال ۱۹۱۴

بروکسل پایتخت بلژیک بدست نیروهای آلمانی تصرف شد و در جریان جنگهای بین الملل اول این اولین پایتختی بود که توسط آلمانیها تسخیر میشد.

سال ۱۹۴۰

لئون تروتسکی سیاستمدار بزرگ روس در مکزیک به وسیله مردی به نام ژاک مورنارد با ضربات یک کلنگ به قتل رسید. تروتسکی که از سران انقلاب روسیه بود بعد از این که از استالین شکست خورد به مکزیک رفت. وی در این روز بدست ژاک مورنارد که از کمونیستهای وفادار به استالین بود کشته شد .

سال ۱۹۵۹

پیمان بغداد به سازمان پیمان مرکزی، موسوم به سنتو تغییر یافت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *