فریم ورک آیونیک ( ionic ) چیست؟

فریم ورک آیونیک چیست؟ / ویکی ووک

فریم ورک آیونیک نوعی فریم ورک برای توسعه اپلیکیشن های هیبریدی است که اولین نسخه آن در سال 2013 برپایه Angular js  و apache cordova  منتشر شد. در این فریم ورک شما این امکان را دارید که با استفاده از کدنویسی سمت وب ( Html5, Css, Sass ) اپلیکیشن موبایلی خود را توسعه دهید. در ادامه بیشتر با تاریخچه و امکانات این فریم ورک آشنا می شویم.

تاریخچه‌ی فریم ورک آیونیک

 

فریم ورک آیونیک چیست؟ / ویکی ووک

 

آیونیک در سال 2013 توسط Drifty Co ساخته شد. Codiqa and Jetstrap از محصولات سابق این شرکت بودند. این شرکت بعد از بازخوردی که از کاربران خود نسبت به ساخت اپلیکیشن ها داشت تصمیم گرفت که فریم ورک مخصوص به خود را داشته باشد و تلاش کردند تا تمام تمرکز خود را بر عملکرد و ساخت اپلیکیشن ها بااستفاده از مدرن ترین استانداردهای وب بگذارد. و در این زمینه نیز به نظر موفق ظاهر شدند و تنها بعد از یک سال از ساخت نسخه نهایی ورژن اولیه بیش از یک میلیون و سیصد عدد اپلیکیشن با این فریم ورک ساخته شد.

امکانات و سرویس های فریم ورک آیونیک

آیونیک به شما اجازه می دهد که اپلیکیشن خود را با استفاده از کدهای ساده آیونیک و ابزار cordova  برای سیستم عامل های اندروید، ویندوز و اپل ( ios ) بسازید. همچنین در آیونیک پلاگین هایی وجود دارد که به شما دسترسی به ماژول های سیستم عامل همچون: دوربین، جی چی اس و … را نیز می دهد.

آیونیک در مقایسه با دیگر  اپلیکیشن های هیبریدی، آیونیک عملکرد بهتری دارد. استفاده از Angular Js  به جای jQuery  باعث شده است که سرعت اپلیکیشن ها افزایش بیابد.

 

فریم ورک آیونیک چیست؟ / ویکی ووک

 

در مطالب آینده طریقه نصب آیونیک و ساخت یک اپلیکیشن در آیونیک را آموزش می دهیم. اگر شما علاقه مند هستید که بیشتر با اپلیکیشن های هیبریدی آشنا شوید می توانید مطلب اپلیکیشن های هیبریدی را مطالعه فرماید و اطلاعات خود را بالاتر ببرید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: ویکی پدیا | ionicframework

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *