دلایل ورزش کردن چیست؟

چرا باید ورزش بکنیم؟ / ویکی ووک

همواره اصطلاح ورزش یعنی تندرستی و سلامتی را بارها شنیده ایم، اما واقعا چینین چیزی حقیقت دارد و این باور درست است که با ورزش کردن می توان تندرستی و سلامتی را تضمین کرد؟ باید بگویم که این گذاره که “ورزش‌ ضامن سلامتی است” کاملا به درستی بیان شده است و طی تحقیقات دانشمند و پژوهشان با ورزش انسان نه تنها می تواند به طول عمری بیشتر دست یابد بلکه درکنار متعادل کردن وزن و خوش هیکلی می توانید سالها بدون رنج بردن از بیماری های قلبی و عروقی و امراض دیگر می توانید سالها در کنار عزیزانتان سالم و سرحال لحظاتی شاد را داشته باشد که در ادامه این بخش به فواید بیشتر ورزش‌ می پردازیم.


شاید دوست داشته باشید

مسابقات آل استار چیست؟ / ویکی ووکمسابقات آل استار چیست؟

مسابقات آل استار یا All Star از رقابت های سنتی بسکتبال در آمریکا است که بصورت سالانه و بین خبرگان و بزرگان دو کنفرانس شرق و غرب آمریکا برگزار می شود. این مسابقات در…

 


اثرات ورزش کردن بر جسم و روح انسان ها

 

چرا باید ورزش بکنیم؟ / ویکی ووک

 

خیلی از ما ها با بهانه تراشی های بسیار از ورزش‌ فراری هستیم، که اگر بدایند همین ورزش‌ کردن چه آثار فوق العاده ایی در دروند زندگی و حتی کار کردن شما دارد از کوچک ترین فرصت های خود برای ورزش‌ استفاده می کنید. خیلی از افراد فقط به هدف داشتن هیکلی زیبا و خوش اندام به ورزش کردن می پردازند که قطعا این یکی از ثمرات ورزش در دراز مدت می باشد که اعتماد به نفس را بسیار افزایش می دهد و آمادگی ذهنی را در موقعیت های مختلف بالا می برد.

اما علاوه بر این موارد مطالعات نشان می دهد که ورزش کردن به هر طریقی می تواند با ترشح کردن هرمون های شادی بخش باعث فرح و نشاط شود و بخش زیادی از استرس های روزمره افراد را می تواند کنترل کند و سطح ترشح نورپین فرین را کاهش دهد. همچنین با ورزش‌ از شر اضطراب و افسردگی می توانید رهایی پیدا کنید، چراکه وقتی به ورزش کردن مشغول هستید مواد شیمیایی در بدن ترشح می شود که از بروز این اختلالات جلوگیری می کند.

از اثرات دیگر ورزش‌ بر ذهن و روح هر فرد می توان به این قضیه اشاره داشت که هرچه سن بالا می رود قدرت تحلیل پذیری مغز کاهش پیدا میکند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر افزایش می یابد که تنها ورزش در کنار تغذیه مناسب می تواند از تحلیل رفتن مغز جلوگیری کند. برای ورزش کردن راه های مختلفی وجود دارد مانند یوگا و ایروبیک که بسیار ورزشهای آرامش بخش و مفرحی هستند اما در کنار این ورزش ها برای پرورش اندام می توانید از بدن سازی و یا تی آر ایکس هم بهره بگیرید.

فواید ورزش کردن

  • افزایش شادی و طراوت در زندگی روزمره
  • کاهش استرس، اضطراب و افسردگی
  • حفاظت از بیماری های قلبی و عروقی
  • جلوگیری از بیماری های دیبابت و سرطان
  • افزایش حافظه و آرامش
  • افزایش بهره هوشی و بالا بردن خلاقیت فردی
  • افزایش آمادگی جسمانی بالا و قوی شدن ماهیچه ها

پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *