ایروبیک چیست؟

ایروبیک چیست؟ / ویکی ووک

در ادامه ویکی اسپرت و معرفی ورزش های هیجان انگیز و شاداب به یکی از ورزش های پرنشاط به نام ایروبیک می پردازیم. ایروبیک جز ورزشی پرتحرک می باشد که هر ورزشکار در یک جلسه تمرینی با تحرکی که دارد باعث آزاد شدن اندورفین در بدن خود می شود که این ماده برای جلوگیری از افسردگی، بی حوصلگی و بالا رفتن قوای جسمانی بسیار موثر است که در ادامه با تاریخچه و نحوه حرکات این ورزش بیشتر آشنا خواهیم شد. اما در بخش های قبلی به ورزش های یوگا، کراس فیت، تی آر ایکس و پارکور پرداخته ایم که می توانید با مطالعه این بخش های تفاوت ورزش های مختلف بدن سازی را احساس کنید.

تاریخچه ایروبیک

در دهه 80 میلادی ورزش ایروبیک با توجه به ایجاد حس رقابتی مورد توجه ورزشکاران بسیاری قرار گرفت و عامل مهم در گسترش و رشد این ورزش درجهان پر نشاط و تحرک بودن این ورزش بود. در سال 1970 این ورزش در کشورهای مختلف قاره آمریکا با موزیک های هیپ هاپ و محلی خود، بصورت گروهی و با انجام حرکات ورزشی و موزون انجام می گرفت و بسیار مورد توجه مردم عامه و ورزشکاران مختلف قرار گرفت و بر خیل عظیم علاقه مندان آن هر روزه اضافه می شد.

 

ایروبیک چیست؟ / ویکی ووک

 

این ورزش به حدی مورد توجه قرار گفت که در دهه 80 میلادی انجمن های ورزشی متعددی در دنیا به خاطر حمایت از رشته ایروبیک بنا شد و برای آن مسابقات جهانی هم در نظر گرفته شد. در ایران این رشته ورزشی از ابتدای دهه 70 شمسی بصورت پراکنده وارد شد و پس از مدتی کارگاه های آموزشی زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی برگزار شد و به ورزشکاران مدرک مربیگری آمادگی جسمانی اعطا گردید.


شاید دوست داشته باشید

چگونه بفهمیم در تلگرام هک شدیم؟ / ویکی ووکچگونه بفهمیم در تلگرام هک شدیم؟

این امکان در صفحه ای تمام اطلاعات ورود به حساب، حساب شما را در همه پلتفرم های مختلف به همراه آدرس IP آنها و تاریخ ورد به حساب…

 

 


درباره ی ایروبیک

ایروبیک به فعالیت های هوازی اطلاق می شود که در یک جلسه تمرینی پر فشار و 15 الی 20 دقیقه ایی ورزشکاران زیر نظر مربیان به گرم کردن و سپس انجام حرکات ورزشی مختلف بصورت ریتمیک و موزون می پردازند. این حرکات ورزشی بصورت ترکیبی و در حالت های مختلف بدون وزنه و با وزنه (هالتر، دمبل، سیم کش و… ) انجام می گیرد که بیشتر عضلات بزرگ بدن را درگیر و تقویت می کند.

 

ایروبیک چیست؟ / ویکی ووک

 

در ایروبیک شدت تمرینات بالا ولی مدت تمرین پایین است و حرکات آن بصورتی انجام می گیرد که در این مدت برای بدن قابل تحمل باشد. ایروبیک به صورت مشخص شرایط سنی ندارد چراکه ورزش کردن در هرسنی توصیه می شود، اما این ورزش برای کودکان خردسال تا افراد مسن شدت و ضعفی خاصی را در تمرینات از طرف مربیان اعمال می شود.

فواید ورزش ایروبیک

  • تنفس بهتر و باز شدن شش ها
  • عروق باز و سالم تر
  • کاهش ورزن و تقویت عظلات ضعیف
  • ارامش دهنده ای قوی
  • کاهش احتمال بیماری های قلبی و سکته های مغزی
  • کاهش کلسترول

پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

 

 


منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

3 دیدگاه در “ایروبیک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *