چگونه فرزندانی باهوش داشته باشیم؟

چگونه فرزندانی باهوش داشته باشیم؟ / ویکی ووک

هر پدر و مادری دوست دارند که فرزندانی باهوش و زرنگ داشته باشند، برای محقق شدن این مهم باید در دوران بارداری به فکر باشید. با رعایت کردن برخی نکات میتوانید به این خواسته خود بیش از بیش نزدیک شوید. همچنین ما در مطالب قبل درباره‌ی میوه هایی که باعث زیبایی نوزاد می شوند نیز صحبت کرده ایم که می توانید آن مطلب را نیز در صورت علاقه مطالعه کنید.

نکاتی برای داشتن فرزندانی باهوش

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

برای داشتن فرزندانی باهوش رشد سلول های مغزی بسیار مهم است که تحقیقات اخیر نشان می دهد که ترکیبات موجود در تخم مرغ به رشد سلولهای مغزی کمک می کند و باعث می شود تا فرزندتان باهوش تر شود البته ماهی هم از جمله مواد غذایی است که تاثیر مثبتی بر مغز فرزندتان خواهد گذاشت.

چگونه فرزندانی باهوش داشته باشیم؟ / ویکی ووک

از مصرف شکر بپرهیزید

هرچقدر که تخم مرغ و ماهی میتوانند برای مغز مفید باشند، شکر اثرات مخربی بر ذهن کودک می‌گذارد و همچنین سبب برهم خوردن تعادل انسولین بدن می‌شود؛ پس اگر به دنبال داشتن فرزندانی باهوش هستید، مصرف شکر را کم کنید.


شاید دوست داشته باشید

آیا آب یخ ضرر دارد؟ / ویکی ووکآیا آب یخ ضرر دارد؟

از نظر طب سنتی یخ، سودازا است و آبی که یخ در آن انداخته شود، سودازا شده و خون را غلیظ می کند و علاوه بر آن…


مراقب دندان هایتان باشید

مشکلات و بیماری‌های مربوط به دهان و دندان از جمله عواملی است که روی نوزاد تاثیر مستقیم می‌گذارد. همچنین سیگار کشیدن از جمله مواردی است که تاثیرات مخربی بر مغز کودک خواهد گذاشت.

میوه و سبزی مصرف کنید

از مصرف میوه و سبزی تازه غافل نشوید. این مواد خوراکی که سرشار از ویتامین های مفید است، سلامت مادر و جنین را تضمین می‌کند و دریافت همین ویتامین ها، باعث افزایش هوش کودک می شود.

چگونه فرزندانی باهوش داشته باشیم؟ / ویکی ووک

کمتر حرص بخورید

مادرانی که در دوران بارداری استرس بسیاری داشته اند یا عصبی بوده‌اند، فرزندانی کم هوش تر از دیگر مادران خواهند داشت، علاوه بر آن استرس و اضطراب در دوران بارداری باعث می شود که کودکتان افسرده باشد و احتمال بیماری اوتیسم در کودک را نیز افزایش می دهد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: باشگاه خبرنگاران جوان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *