مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور مصادف با 23 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور

سال ۲۱۸ قبل از میلاد

دوره دوم جنگهای تاریخی میان امپراطوری روم و کشور کارتاژ با حمله انتقامجویانه کارتاژیها به رهبری سردار و پادشاه نام آورشان آنیبال آغاز شد. این دوره از جنگهای دو کشور که در حدود سه سال طلوع کشید به جنگهای دوم پونیک معروف است و در کلیه مراحل نبرد، آنیبال که ۲۰ هزار پیاده و ۶ هزار اسب سوار و فیلسوار داشت بر ارتش روم پیروز شد.

سال ۳۱ قبل از میلاد

جنگ بزرگ و خونین دریایی آکسوم میان دو سردار بزرگ روم قدیم مارک آنتوان و اکتاویوس که اعضای اتحاد مثلث دوم امپراطوری روم بودند با شکست فاحش مارک آنتوان پایان یافت. علت این جنگ عشق شدید مارک آنتوان به کلئوپاترا ملکه مصر بود. بعد از این شکست مارک آنتوان خودکشی کرد.


شاید دوست داشته باشید

روان شناسی سلامت چیست؟ / ویکی ووکروان شناسی سلامت چیست؟

روان شناسی سلامت با مطالعه فرایندهای روان شناختی در سلامت، بیماری و سیستم مراقبت های بهداشتی مرتبط است. در این مطلب می خواهیم با این اصطلاح آشنا شویم و…


سال ۱۶۹۴

کنزی یکی از معروفترین علمای اقتصاد اروپا در قرن هجدهم میلادی در شهر مره فرانسه متولد شد. وی موجد مکتبی به نام فیزیکوکراسی بود.

سال ۱۷۶۲

آندره شنیه شاعر و ادیب معروف فرانسه در قرن هجدهم میلادی در شهر کنستانتینوپل چشم به جهان گشود. وی در دوران مبارزات انقلابیون فرانسه در خلال انقلاب کبیر به جرم مخالفت با روبسپیر دستگیر شد و روز ۲۳ ژوییه ۱۷۹۴ اعدام شد .

سال ۱۸۶۶

معاهده تاریخی پراگ میان دو کشور پروس (آلمان کنونی) و امپراطوری اتریش به امضاء رسید. این معاهده بدرخواست اتریشیها که پس از شکست سادووا روز ۳ ژوییه ۱۸۶۶ میلادی به کلی از پای درآمده بودند امضا شد و به موجب آن انحلال اتحادیه آلمان که اتریش رییس آن بود اعلام شد و قسمتهایی از اتریش ضمیمه خاک آلمان گردید.

سال ۱۹۳۹

قرارداد تاریخی عدم تجاوز میان دولت آلمان نازی و دولت اتحاد جماهیر شوروی در مسکو به امضا رسید. به موجب این قرارداد که فون ریبن تروپ وزیر امور خارجه آلمان و ویاچسلاو مولوتوف وزیر خارجه شوروی آن را امضا کردند دو کشور برای مدت ده سال تعهد کردند به خاک یکدیگر تجاوز نکنند. این پیمان با حمله آلمان به روسیه شوروی روز ۲۲ ژوئن ۱۹۴۱ میلادی شکسته شد.

سال ۱۹۴۴

سربازان ارتش سرخ شوروی، کشور رومانی را اشغال کردند که این روز از طرف دولت رومانی به عنوان روز استقلال اعلام شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *