مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد مصادف با 22 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد

سال ۱۵۱۴

جنگ چالدران بین ایران و عثمانی آغاز شد. دلیل اصلی جنگهای این دو امپراطوری ترک نژاد، صرفا اختلافت مذهبی بود.

سال ۱۶۲۷

آخرین جنگ روشل که در حقیقت آخرین جنگ پروتستانها و کاتولیکها در فرانسه محسوب میشود به تحریک انگلیسیها که از پروتستانها حمایت میکردند آغاز شد.

سال ۱۶۹۸

معاهدات سه گانه میان سه پادشاه روسیه دانمارک و لهستان علیه شارل دوازدهم پادشاه جوان و شجاع سوئد در کپنهاک پایتخت دانمارک و مسکو به امضا رسید. هدف از این معاهدات که پطر کبیر پادشاه روسیه و اگوست دوم پادشاه لهستان و فدریک چهارم پادشاه دانمارک آن را امضا کردند نابود کردن شارل دوازدهم بود.


شاید دوست داشته باشید

بررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion / ویکی ووکبررسی جدیدترین کانسپت فولکس واگن ID Vizzion

قوای محرکه فولکس واگن ID Vizzion همانطور که گفته شد بصورت پاک و کاملا برقی خواهد بود. این خودرو در بخش پیشرانه خود از دو موتور الکتریکی، یکی در…

 


سال ۱۸۱۸

وارن هیستینگز سیاستمدار و فیلسوف و ادیب معروف انگلیسی در قرن هجدهم میلادی پس از قریب به ۸۶ سال زندگی درگذشت. این مرد خدمات فراوانی به اتحاد اجتماعی میان ایران و انگلستان و هندوستان کرده بود.

سال ۱۸۶۲

آشیل کلود دبوسی، آهنگساز نامی قرون اخیر اروپا در ناحیه ای به نام سن ژرمن آله نزدیک پاریس متولد شد.

سال ۱۹۷۰

تیمور بختیار که از چندی پیش در عراق می زیست و اقدامات بزرگی را علیه رژیم شاه اجرا می کرد در شکارگاه اطراف بغداد توسط یک عضو امنیتی ایران که خود را از نزدیکان او قرار داده بود به ضرب پنج گلوله به قتل رسید. قاتل چهل و هشت ساعت بعد در مرز ایران و عراق در میان باتلاق دستگیر شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *