بیرون کردن مورچه ها از محل زندگی با چند روش ساده

بیرون کردن مورچه ها از محل زندگی با چند روش ساده - ویکی ووک

بیرون کردن مورچه ها این موجودات کوچک، از محیط زندگی و فضای خانه کار مشکلی است به دو دلیل.

اولین دلیلش اینست که انسان دلش نمی آید که این حشرات ظریف و ریز را از بین ببرد؛ مخصوصاً اگر مقایسه ای از نظر حجم و ابعاد بین خودش و مورچه انجام دهد، این کار بیرحمانه تر و ظالمانه تر به نظر می آید!

دومین دلیلش اینست که فکر می کنیم این موجودات کوچک و نازنین با ما چه کار دارند؟ این ها که آزاری به ما ندارند و آسیبی به ما نخواهند زد پس چرا باید آنها را بیرون کرده یا از بین ببریم؟!

اما اگر مثل امسال که مورچه ها به صورت گروهی به خانه ما هجوم آورده و جا خوش کرده اند و خیال بیرون رفتن هم ندارند و در همه جای زندگی هم حضور فعال دارند، درون سفره نان و در لابه لای نان ها، روی گاز و درون فر، روی دیوار اتاق خواب، کنار کتاب های کتابخانه، کنار گلدان های گل، لا به لای لباس هایی که تازه شسته و تا شده اند و حتی درون کلیدها و پریزهای خانه و…و کم کم دارند ما را خانه خراب می کنند؛ واقعاً چه باید کرد؟

پس در این صورت با همه دل رحمی تصمیم می گیرید که آن ها را به هر ترتیبی که می توانید از محل زندگی خود خارج کنید؛ اما چگونه و با چه ترفندی؟

این فکر و خیال بسیار خامی است که تصور کنید این موجودات به این کوچکی به سرعت از بین خواهند رفت! خیر کاملاً در اشتباهید، چون به مصداق فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه، ما که نتوانستیم این دوستان کوچک هم خانه را، به سادگی که شما تصور می کنید، از خانه بیرون کنیم.

برای همین در این مطلب می خواهیم چند روش ساده و در دسترس را با هم آموزش دیده و یاد بگیریم که امیدوارم استفاده از آن ها و انجام آن موفقیت آمیز باشد.

بیرون کردن مورچه ها از محل زندگی با چند روش ساده - ویکی ووک

چند روش برای بیرون کردن مورچه ها از محل زندگی

بیرون کردن مورچه ها را با نظافت کامل و همه جای منزل بخصوص داخل کابینت ها و کمدها و گوشه و کنار خانه شروع کنید؛ چرا که آن ها به دنبال خرده نان و مواد غذایی هستند و گروهی در پی مواد غذایی به همه جا سرک می کشند، اما من نمی دانم درون پریزها چه نوع مواد غذایی وجود دارد که این همه مورچه در آنجا حضور دارند؟!

به هر حال با این کار قسمت اعظم مورچه ها، بدلیل پیدا نکردن مواد غذایی از آن محل خارج شده و آثارشان محو خواهد شد.

استفاده از دارچین

دارچین جزو ادویه هایی است که بوی تندی دارد و از نظر علمی هم ثابت شده که حشرات، بخصوص مورچه ها از بوی آن گریزان هستند پس به سادگی با قرار دادن مقداری روغن دارچین و یا عصاره دارچین برسر راه این حشرات، می توانید آن ها را از محل زندگی خود برانید.

در این مورد می توانید یک قاشق مرباخوری دارچین را با دو فنجان آب گرم به خوبی مخلوط کنید و به کمک پنبه و یا ابری که به این محلول آغشته می کنید؛ آن را در کنار دیوارها و یا مسیر عبور مورچه ها بزنید تا آن ها را از محل مورد نظر دور کنید.

بیرون کردن مورچه ها از محل زندگی با چند روش ساده - ویکی ووک

استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید بوی بسیار زننده و تندی دارد که مورچه ها بخاطر داشتن حس بویایی قوی نمی توانند آن را تحمل کنند و اگر سر راه شان پیدا شود، حتماً مورچه ها را از بین خواهد برد.

برای بیرون کردن مورچه ها و اینکه کار راحت تر انجام شود؛ بهتر است که به کمک یک اسپری، محلولی را که به نسبت مساوی از آب و سرکه بدست آورده اید را درون اسپری بریزید و آن را در محل عبور مورچه ها، یعنی پای دیوارها، کنار کابینت ها و…بزنید.

بعد از گذشت چند ساعت مشاهده خواهید کرد که جمعی از مورچه ها بر روی قسمتی که سرکه زده اید بی حرکت مانده اند؛ حالا می توانید با کمک یک دستمال کاغذی آن ها را جمع کرده و دور بیندازید و دوباره این کار را تکرار کنید تا وقتی که دیگر هیچ مورچه ای در آنجا پیدا نشود.

استفاده از نعنا و پونه

نعنا و پونه با بوی بسیار قوی که ایجاد می کنند سبب دور شدن حشرات بخصوص مورچه ها خواهند شد، حتی این بو می تواند حس بویایی مورچه ها را مختل کند به شکلی که دیگر پیدا کردن بوی مواد غذایی و مسیر مورچه های دیگر هم برایشان دشوار خواهد بود.

برای این منظور بهتر است چند قطره از اسانس نعنا را با کمی آب به خوبی مخلوط کنید و آن را در مسیر مورچه ها اسپری کنید تا دیگر شاهد رژه رفتن آن ها در جلوی چشمان خود نباشید!

بیرون کردن مورچه ها از محل زندگی با چند روش ساده - ویکی ووک

استفاده از پوست خیار

شاید تعجب کنید اما می گویند که مورچه ها از بو و طعم خیار متنفرند! و قادر به تحمل آن نیستند؛ برای همین پوست های خیار را دور نریزید و آن ها را در مسیر مورچه ها قرار دهید تا دیگر به مرور آثاری از آن ها نیابید، یادتان باشد پوست های خیار را هر روز عوض  کرده و پوستی تازه جایگزین کنید.

استفاده از لیمو

استفاده از لیمو و یا پوست تازه آن، برای از بین بردن مورچه ها و حشرات دیگر مانند، سوسک و کک نیز مفید است و برای این کار می توانید 5 عدد لیمو ترش را با دو لیتر آب به خوبی مخلوط کرده و زمین و جاهایی که محل عبور این حشرات موذی هستند را با آن اسپری کنید، بوی لیمو می تواند آن ها را از خانه شما دور کند و خاصیت اسیدی آن بوی رد مورچه را هم از بین خواهد برد.

اگر دستمالی را به آب لیمو آغشته کرده و بر روی درها و گوشه های کابینت و یا هر جایی که محل عبور مورچه ها هست بمالید؛ مورچه ها را از محل زندگی خود دور خواهید کرد.

آبلیمو را می توانید روی هر درز و یا سوراخی که فکر می کنید مورچه ها از آنجا وارد خانه شده اند، اسپری کنید و یا حتی تکه هایی از پوست لیمو ترش را می توانید برای این منظور، لبه پنجره ها و یا زیر درها بگذارید.

لیمو- ویکی ووک

استفاده از مایع ظرفشوئی

برای این منظور بهتر است که به نسبت 1 به 2 آب و مایع ظرفشویی را با هم مخلوط کنید تا مایع رقیق تری حاصل شود و مقدار کمی هم جوش شیرین به این محلول اضافه کنید، حالا به کمک یک اسپری آن را بر روی محل های مورد نظرتان اسپری کنید.

حتی می توانید بدون رقیق کردن و فقط با افزودن یک قاشق چایخوری جوش شیرین به مایع ظرفشویی و مخلوط کردن آن ها، مایع را در محل عبور مورچه ها بریزید، که سبب از بین رفتن مورچه ها خواهد شد.

استفاده از فلفل هندی

اگر محل عبور این حشره کوچک را به فلفل هندی و یا عصاره آن بتوانید آغشته کنید، یقیناً به مرور تعداد آن ها کمتر شده و بلاخره از بین خواهند رفت.

فلفل - ویکی ووک

استفاده از گچ

گچ به دلیل داشتن کربنات سدیم، یک ماده فوق العاده برای از بین بردن مورچه هاست که به راحتی می توانید مسیر عبور مورچه ها را با گچ بپوشانید و بهتر است لانه آن ها را پیدا کرده و گچ را مستقیماً در اطراف لانه مورچه ها بریزید تا از محل زندگی شما مهاجرت کرده و به جای دیگری بروند.

مواد دیگری هم هستند که با کمک آن ها می توانید از شر مورچه ها خلاص شوید مانند، پوست پرتقال که می توانید چند عدد از آن را با کمی آب گرم در مخلوط کن بریزید و با پوره ای که حاصل می شود مسیر عبور مورچه ها را سد کرده و آن ها را از بین ببرید.

حتی پاشیدن آرد و نمک هم، برای از بین بردن مورچه ها مفید خواهد بود؛ پس سعی کنید به جای استفاده از مواد شیمیایی که برای سلامت خودتان هم خطرناک است از همین مواد طبیعی کمک بگیرید.

 

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *