شستن مبل چرمی و روش های براق کردن آن

روش هایی برای براق کردن و شستن مبل چرمی – ویکی ووک

امروزه استفاده از مبل چرمی در بیشتر خانه ها به دلیل زیبایی بخشیدن به فضای خانه و همچنین جلوه ی بیشتر آن نسبت به انواع مبلمان های دیگر رواج بیشتری پیدا کرده است. اما آیا روش های مناسب برای شستن مبل چرمی را می دانید؟ طریقه براق کردن آنها را چطور؟

به هرحال برای نگهداری و مراقبت از لوازم و وسایل خانه باید اطلاعاتی هرچند اندک در این زمینه داشته باشیم. اگر در این پست با ما همراهی کنید، حتما نکات قابل توجهی را در این زمینه با هم یاد خواهیم گرفت.

روش هایی برای براق کردن و شستن مبل چرمی – ویکی ووک

چگونگی شستن مبل چرمی و روش تمیز کردن آن

ابتدا باید این را بدانید که برای براق نگه داشتن مبل همواره باید روی آن را تمیز نگه دارید. پس لازم است که آشغال ها و ذرات ریزی که مخصوصا در کنار و حاشیه ی مبل و قسمت دسته ها قرار دارد را به وسیله جاروبرقی و با احتیاط جارو کرده و تمیز کنید؛ چون باقی ماندن ذرات و گرد و غبار و خاکی که در قسمت های مخفی مبل مثل کنار دسته ها و پشت پشتی ها و کوسن ها باقی می ماند، خود در دراز مدت اگر تمیز نشود، باعث سایش و فرسایش و تغییر رنگ و همینطور از بین رفتن لایه ی براق چرم خواهد شد.

در موقع جارو کردن باید با دقت تمام این کار را انجام دهید تا به روکش مبل آسیبی وارد نشود و سبب خراش و یا پارگی در رویه ی مبل نگردد.

پس از آن با استفاده از یک دستمال بسیار نرم گرد و غبار باقی مانده را از روی مبل چرمی پاک کنید.

برای شستن مبل چرمی و براق کردن آن می توانید از محول های موجود در بازار کمک بگیرید.

اما اگر چنانچه خواستید خودتان در خانه محلولی برای این منظور درست کنید می توانید به نسبت مساوی آب و سرکه ی سفید را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و دستمال نرمی را به وسیله ی این محلول مرطوب کرده و آن را بر روی تمام قسمت های مبل بکشید.

سعی کنید این کار را از قسمت بالا به سمت پایین انجام دهید و بعد هم با یک دستمال خشک، نرم و تمیز قسمت های مرطوب را خشک کنید.

بهتر است از دستمال فایبرگلس یا کتانی استفاده کنید.

روش هایی برای براق کردن و شستن مبل چرمی – ویکی ووک

چند نکته را در موقع شستن مبل چرمی و براق کردن آن همواره به یاد داشته باشید:

الف) باقی ماندن آب روی چرم و اصولا باقی ماندن رطوبت به صورت طولانی از براقیت چرم می کاهد.

ب) هیچگاه هیچ محلولی را مستقیما روی مبل چرم اسپری نکنید حتی اگر آن محلول خانگی و ساخته ی دست خودتان باشد.

پ) ابتدا برای شستن، هر محلولی را بر روی یک قسمت خیلی کوچک از مبل چرم که دیده نمی شود امتحان کنید تا سبب خرابی و از بین رفتن رنگ آن نشود؛ زیرا جنس چرم های به کار رفته متفاوت است و ممکن است باعث آسیب به رویه ی مبل شود.

اگر چای، نوشابه، قهوه و نوشیدنی های دیگر روی مبل ریخته شد:

بهتر است بلافاصله آن را با گذاشتن دستمالی روی مایع ریخته شده از روی مبل بردارید بدون اینکه آن را به قسمت های دیگر مبل مالیده و سرایت دهید.

به هیچ عنوان محلول مورد نظر را دستمال نکشید چون ممکن است رنگ چرم را هم از بین ببرد؛ و بعد از محلول های مخصوص پاک کننده در ایمن مورد کمک بگیرید و یا در نهایت با یک دستمال خشک و تمیز محل مورد نظر را کاملا پاک نمایید.

اگر جوهر روی مبل چرمی بریزد:

ابتدا جوهر را با گذاشتن دستمالی روی آن بردارید و خشک کنید.

ولی اگر به صورت لکه ای درآمده است کافی است که پنبه ای را به الکل آغشته کنید و به آرامی روی قسمت لکه شده (دقت کنید فقط قسمت لکه شده) بمالید و این کار را به صورت دورانی انجام دهید و بعد که لکه کاملا از بین رفت با استفاده از یک دستمال خشک آن را پاک کنید.

مقدار مصرف الکل نباید به صورتی باشد که روی مبل را خیس کند.

روش هایی برای براق کردن و شستن مبل چرمی – ویکی ووک

در پست بعد با نگهداری مبل چرمی آشنا خواهید شد.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *