چگونه به راحتی لکه های آشپزخانه را پاک کنیم؟

چگونه به راحتی لکه های آشپزخانه را پاک کنیم؟ / ویکی ووک

تمیزکاری و از بین بردن لکه های آشپزخانه همیشه یکی از دغدغه های بانوان خانه دار بوده است در این مطلب میخواهیم یکی از موادی که در پخت پز هم استفاده می شود و بارها در این سایت درباره‌اش صحبت کرده‌ایم، معرفی کنیم.

طریقه‌ی از بین بردن لکه های آشپزخانه

آن مواد فوق العاده ای که ازش صحبت کرده ایم روغن زیتون است، روغن زیتون علاوه بر این که یک روغن سالم برای پخت و پز است، برای تمیز کردن سطوح و از بین بردن لکه ها و چربی ها کاربرد دارد.

 

چگونه به راحتی لکه های آشپزخانه را پاک کنیم؟ / ویکی ووک

 

از بین بردن لکه های لوازم فولادی ضد زنگ

گریس را با سرکه بردارید سپس کمی روغن زیتون به آن اضافه و از آن استفاده کنید. روغن های دیگر مانند روغن نارگیل نیز برای این کار مناسب است. از یک حوله کاغذی یا پارچه استفاده کنید و آن ناحیه ای را که لک شده است با حرکت دایره‌ای به کمک حوله تمیز کنید تا سایه های اضافی را نیز از اطراف آن از بین ببرد.


شاید دوست داشته باشید

عرق کاسنی و خواص آنعرق کاسنی و خواص آن

یکی ازمفید ترین عرقی جات گیاهی، عرق کاسنی است که در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری‌ها موثر است ودر طب باستانی به عنوان یک گیاه دارویی معرفی شده است.


صندلی چرمی

روغن زیتون و دیگر روغن های اشباع شده و سرد، از جمله موم زنبور عسل می تواند به از بین رفتن خراش ها کمک کند، رنگ را بازیابی کند و جلوه ای تازه به صندلی های چرمی دهد.

کابینت آشپزخانه

از روغن زیتون برای پاک کردن سطوح چوبی نیز استفاده می شود. آن را با آب لیمو مخلوط و کمی آب به آن اضافه کنید و با یک پارچه، روی کابینت ها و همچنین قرنیزها و صندلی های چوبی را تمیز کنید.

ظروف نقره

با یک پارچه نرم که به روغن زیتون آغشته شده است، روی سطوح ظروف نقره را تمیز کنید. حواستان باشد برای این کار به میزان خیلی کمی روغن زیتون نیاز دارید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *