توصیه های مهم درباره شستن و نگهداری مبل چرمی

توصیه های مهم درباره شستن و نگهداری مبل چرمی – ویکی ووک

شیوه نگهداری و مراقبت از وسایل و لوازم خانه از خرید آن مهم تر است. از آن جمله روش نگهداری مبل چرمی است که باید نکاتی را در این مورد بدانید. در پست قبل در مورد چگونگی از بین بردن و شستن مبل های چرمی توضیحاتی را عنوان کردیم.

در این مطلب ابتدا می خواهیم روش های دیگری را برای از بین بردن بعضی لکه ها یاد آوری کنیم و توصیه هایی را در زمینه نگهداری مبل چرمی برایتان داشته باشیم.

توصیه های مهم درباره شستن و نگهداری مبل چرمی – ویکی ووک

نگهداری مبل چرمی و از بین بردن بعضی از لکه های روی آن

برای از بین بردن لکه های چربی به وجود آمده روی مبل و نگهداری مبل چرمی را می توانید:

پس از اینکه لکه ی اصلی را با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز پاک کردید از محلول های مخصوصی که در بازار به همین منظور فروخته می شود استفاده کنید.

ولی اگر به دنبال یک روش خانگی هستید، می توانید از جوش شیرین کمک گرفته و فقط قسمت لکه شده را با استفاده از جوش شیرین بپوشانید و بگذارید چند ساعت بماند بعد با استفاده از یک پارچه تمیز آن را برداشته و با یک دستمال دیگر روی قسمت لکه شده را کاملا تمیز کنید.

برای تمیز کردن و نگهداری مبل چرمی سفید و از بین بردن لکه ها در روی آن:

به مقدار مساوی از آب لیمو و عصاره ی تارتار را باهم مخلوط کرده و بر روی لکه ها بکشید و بعد پارچه ای نم دار روی لکه های تمیز کرده و سپس مبل ها را با پارچه ای نرم کاملا خشک کنید.

برای این منظور می توانید از ترکیب سرکه و آب به میزان مساوی هم کمک بگیرید.

می توانید با توجه به جنس مبلمان خود براق کننده ی مخصوص آن را از فروشنده بخرید و یا حتی می توانید از روغن نارگیل برای براق کردن و نگهداری مبل های چرمی استفاده کنید.

اما اگر خواستید خودتان در خانه محلولی برای براق کردن مبل چرمی که در خانه دارید تهیه کنید می توانید از ترکیب روغن زیتون و سرکه به نسبت 2 به 1 استفاده کنید و یا حتی می توانید از روغن نارگیل برای براق کردن مبل استفاده کنید.

و بعد آن را با دستمال نرم و تمیز بر روی مبل ها دستمالی نرم و تمیز خیلی آرام بکشید؛ یادتان باشد هیچ محلولی را مستقیما روی مبل ها اسپری نکنید و حتما دستمالی را به این محلول آغشته کرده و بر روی مبل بکشید چرا که اسپری مستقیم خود باعث لکه دار شدن مبل خواهد شد.

اگر از براق کننده های جامد موجود در بازار استفاده می کنید، کمی از آن را با انگشتان برداشته و به صورت دورانی روی مبل بکشید و بعد با پارچه ای تمیز و نرم همه ی قسمت های مبل را به این ماده آغشته کنید تا براق و درخشان شود.

توصیه های مهم درباره شستن و نگهداری مبل چرمی – ویکی ووک

توصیه های مهم در مورد نگهداری مبل چرمی

الف) روش نگهداری و مراقبت از چرم ها باهم متفاوت است در موقع خرید از فروشنده در مورد جزئیات و روش نگهداری مبل چرمی که می خرید راهنمایی بگیرید.

ب) برای خرید با توجه به مبلغی که پرداخت می کنید جنس مناسبی را تهیه کنید؛ زیرا چرم ها انواع گوناگونی دارند و معمولا چرم هایی که رنگ تیره داشته و سطحشان یکنواخت و صاف است و جنس نرمی دارند مرغوب ترند.

و نیز آنهایی که رنگ یکنواختی نداشته و به صورت دانه دانه و لکه هایی روشن دارند چرم مرغوب نبوده و معمولا با دوام نیستند.

پ) برای تمیز کردن و نگهداری مبل چرمی ابتدا هر روش و محلولی را در قسمت کوچک و دور از دید روی مبل امتحان کرده و اگر نتیجه مثبت بود آن را بر روی قسمت اصلی یا تمام مبل بکشید.

ت) مبل های چرم خود را هیچگاه در معرض مستقیم تابش آفتاب و یا کنار بخاری و شومینه قرار ندهید چون گرما و حرارت به چرم آسیب می رساند و همچنین اگر مبل مستقیم و مرتب در معرض باد کولر قرار بگیرد نیز باعث آسیب رسیدن به چرم خواهد شد؛ زیرا هم گرمای زیاد و هم سرمای زیاد چرم را خشک کرده و موجب ترک خوردن آن می شود.

ث) هرچند وقت یکبار قسمت هایی که بیشتر از مبل استفاده می شود را جا به جا کنید تا دچار فرسودگی بیش از اندازه نشوند.

ج) از تمیزکننده ها و حلال های قوی مثل آمونیاک برای شستن مبل چرم استفاده نکنید این حلال ها رنگ چرم را از بین می برد.

چ) هیچگاه نگذارید رطوبت زیاد روی مبل باقی بماند و یا برای شستن از آب و صابون استفاده نکنید چون باعث خشک شدن و ایجاد ترک بر روی چرم شده و سطح رویه ی آن را از بین می برد.

ح) به محض ریختن مواد غذایی یا هرچیزی بر روی مبل آن را فورا تمیز کنید و اجازه ندهید لکه ها به مدت طولانی باقی بماند زیرا کار را برای شما سخت تر خواهند کرد و شاید هرگز نتوانید آنها را از بین ببرید.

خ) برای تمیز کردن ابتدا نوع چرم و بعد نوع لکه را مشخص کنید و بعد به دنبال راه حل باشید.

توصیه های مهم درباره شستن و نگهداری مبل چرمی – ویکی ووک

امیدوارم این مطلب برای شما کاربران محترم ویکی ووک مفید واقع شده باشد.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *