چگونه چای سبز خوش رنگ و معطر درست کنیم؟

در پست قبل یعنی با خواص و ضررهایی که چای سبز دارد، آشنا شدید اما امروز می خواهیم با شیوه و روش دم کردن چای سبز خوش رنگ و معطر کردن آن آشنا شویم.

دوستان و همراهان محترم ویکی ووکی اگر به یاد داشته باشید در پست قبل یعنی (درباره فواید و مضرات چای سبز چه می دانید) با خواص و ضررهایی که چای سبز دارد، آشنا شدیم. اما امروز می خواهیم با شیوه و روش دم کردن چای سبز خوش رنگ و معطر کردن آن آشنا شویم.

چگونه چای سبز خوش رنگ و معطر درست کنیم - ویکی ووک

نحوه دم کردن چای سبز خوش رنگ

ابتدا باید بدانید که برای درست کردن هر نوع چایی بهتر است از آب سرد جهت آب جوش چای استفاده کنید و نکته دیگر این که حتما از قوری چینی و یا شیشه ای برای دم کردن چای استفاده کنید.

برای دم کردن چای سبز بهتر است که آب را ابتدا جوش بیاورید و بعد زیر آن را خاموش کنید تا دمای آبی که در حال جوشیدن و 100 درجه است، به 85 – 90 درجه برسد.

برگ های چای سبز را درون قوری بریزید ابتدا آن را با کمی آب سرد آب بکشید و آب آن را دور بریزید و بعد بلافاصله روی آن آب جوش بریزید و بگذارید 2 – 3 دقیقه چای سبز خوش رنگ دم بکشد. حال می توانید آن را در فنجان های مناسب سرو کنید.

مقدار چای سبزی که استفاده می کنید بستگی به تعداد نفرات و ذائقه شما دارد اگر می خواهید که چای تلخ تری داشته باشید، می توانید از مقدار برگ سبز بیشتری نیز استفاده کنید.

برای تهیه چای سبز از نمونه های کیسه ای آن می توانید استفاده کنید ولی معمولا نوع کیسه ای آن از کیفیت کمتری برخوردار است.

چگونه چای سبز خوش رنگ و معطر درست کنیم - ویکی ووک

روش معطر کردن چای سبز خوش رنگ

این چای را مانند چای سیاه می توانید با انواع معطرات دم کنید و از نوشیدن آن لذت بیشتری ببرید.

برخی از مردم چای سبز را با تمام خصوصیات مفیدی که دارد به علت طعم خاص و تلخ آن نمی پسندند. پیشنهاد ما این است که آن را با افزودنی هایی که ذکر می شود، دم کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

نعنا: مخلوط چای سبز و نعنا یک چای بسیار عالی به شما خواهد داد چند برگ تازه نعنا را به چای سبز خود اضافه کنید و آن را دم نمایید و بعد از گذشت همان 3 دقیقه درون فنجان ریخته و بنوشید.

لیمو: یکی دیگر از چیزهایی که می شود به چای سبز اضافه کرد، افزودن چند قطره آب لیموی تازه در فنجان چای سبز است که هم آن را معطر می کند و هم طعم جدیدی به آن خواهد داد.

دارچین و زنجبیل: موقع دم کردن چای سبز مقدار کمی پودر دارچین و یا زنجبیل به آن اضافه کنید و بعد آن را دم کنید. بعد از آن طعم متفاوتی را از این نوع چای را تجربه خواهید کرد.

عسل: یکی دیگر از افزودنی هایی که می شود به چای سبز اضافه کرد، عسل است که آن را هم شیرین می کند و هم عطر چای سبز را عوض خواهد کرد.

اگر طعم تلخ چای سبز را نمی پسندید می توانید مقدار بیشتری به آن آب جوش اضافه کنید و آن را رقیق کنید و یا حتی اگر چای داغ آن را دوست ندارید آن را به صورت چای سرد استفاده کنید ولی سعی کنید خود را از فواید چای سبز محروم نکنید.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *