بررسی کانسپت لامبورگینی Terzo millennio

بررسی کانسپت لامبورگینی Terzo millennio

شرکت خودروساز لامبورگینی بالاخره سنت شکنی کرد و اولین گام را برای ساخت خودروی سوپراسپرت و الکتریکی خود محکم برداشت و یک خودروی مفهومی و بینظیر را رونمایی کرد. لامبورگینی Terzo millennio ، محصول مشترک لامبورگینی و جمعی از مهندسان و متخصصان دانشگاه MIT ماساچوست است که نه تنها از تکنولوژی های مافوق تصور و پیشرفته بهره میگیرد بلکه طراحی و معماری این ابر خودروی الکتریکی منحصر بفرد و قابل تحسین است. در بخش های قبلی به خودروهای مفهومی مرسدس بنز  EQA و مزدا RX-Vision پرداخته ایم، اما در ادامه این بخش به ویژگی های این گاو خشمگین ایتالیایی بی نظیر خواهیم پرداخت.

لامبورگینی که تابحال برای ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی مقاوت میکرد و به تولید ماشین های بنزینی اصرار می ورزید، به یکباره در زمینه ی طراحی و ساخت کانسپت ها گام برداشت تا با تغییر نگرش و اینده نگری، این شرکت برجسته ی ایتالیایی نسل بعدی محصولات خود را بگونه ایی معرفی کرده باشد. مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره لامبورگینی، استفانو دومنیکالی، در خصوص همکاری با متخصصان دانشگاه ماساچوست عرض داشت که برای توسعه و بهبود خودروهای خود و معرفی سوپراسپرتی مفهومی و هیجان انگیز وارد همکاری شدیم تا یک بعد جدید از خودروهای سوپراسپرتِ هزاره سومی را به جهانیان ارائه دهیم.

سیستم باتری لامبورگینی Terzo millennio

همان طور که قبلا گفته شد این خودروی سوپراسپرت آینده، بجای پیشرانه بنزینی از موتوری الکتریکی بهره میگیرد. سیستمی الکتریکی با ارائه بالاترین راندمان کاری و چندین ویژگی خاص و جالب مانند امکان بازیابی انرژی جنبشی و ارائه دادن بالاترین قدرت ممکن است. هدف لامبورگینی ساخت سوپرمنابعی نوآورانه برای ذخیره انرژی است که بتواند با حفظ تراکم و قدرت فوق العاده ی آن، شکاف باتری های معمولی را از لحاظ چگالی انرژی ارتقا دهد.


شاید دوست داشته باشید

خشکی موچگونه خشکی مو را از بین ببریم؟

قرار گرفتن مداوم در برابر خورشید، مواد سمی محیط اطراف و استفاده منظم از محصولات شیمیایی می تواند دلیل این مشکل باشد. خشکی مو در زنان شایع‌تر است. هنگامی که خشکی مو به درستی درمان نشود…


طراحی و موتور لامبورگینی Terzo millennio

مجموعه ای از فاکتورها در لامبورگینی Terzo millennio دست بدست هم داده اند تا این خودرو را از مدل های پیشین این کمپانی، جدا و خاص تر کند:

  • هر چرخ در سیستم پیشرانه یک موتور الکتریکی را بوجود می آورد و این خودرو عملا دارای چهار پیشرانه الکتریکی می باشد.
  • طراحی زیبای چراغ ها در عقب و جلوی خودرو، بصورت Y-Type
  • فرم بدنی ایرودینامیک که طرحی کاملا متفاوت و جدید است
  • کاسته شدن از فضاهای غیرضروری در طراحی و بکار بردن دو صندلی مسابقه ایی

نوآوری در بدنه لامبورگینی Terzo millennio

متخصصان و عوامل اجرایی لامبورگینی درصدد اجرایی کردن طرحی هستند که سالها روی آن درحال کار کردن اند. طرحی که بتواند بدنه ی خودروها را از جنس فیبر کربن کند تا خود بدنه، هم نقش ذخیره سازی انرژی را برعهده بگیرد و هم در مواقع تصادف و آسیب دیدگی بتواند خود ترمیمی را انجام دهد. همچنین تکنولوژی فیبرکربن وزن لامبورگینی Terzo millennio را بشدت کاهش و راندمان موتور الکتریکی را افزایش میدهد.


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو

 


منابع:لامبورگینی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *