تکنولوژی Ooho بطری های قابل خوردن آب

Ooho

بطری‌های آب در حال حاضر برای ما و شما ساخته می‌شود اما این بطری که ساخته می‌شود بسیار برای محیط‌ زیست مضر می‌باشد برای اثبات این ضرر همین بس است که بدانید برای تجزیه بیست درصد از این بطری‌ها هفتصد سال طول می‌کشد، و جالب است بدانید برای ساخت یک بطری ما به 7 لیتر آب و 162 سانتی لیتر نفت نیاز داریم که هزینه‌های زیادی را دربر دارد به عبارتی دیگر وقتی ما یک بطری آب می‌خریم بیشتر پولی که پرداخت می‌کنیم برای بطری آن است نه خود آب. از همین رو کمپانی Skipping Rocks Lab تصمیم به ساخت بطری‌های آب قابل‌خوردن به نام ” Ooho ” شده است. در این پست به بررسی این تکنولوژی خواهیم پرداخت.

تکنولوژی Ooho چیست؟

 

Ooho

 

این تکنولوژی همان توپک‌های آبی است که «Ooho!» نامیده شده‌اند، از یک غشاء و پوسته زیست تجزیه‌پذیر و طبیعی تشکیل‌شده که می‌توانند توسط انسان بلعیده‌شده، به‌طور کامل در دستگاه گوارش هضم شده و او را سیراب کنند، درست همانند وقتی‌که آب معمولی نوشیده می‌شود. این محصول از عصاره یک نوع جلبک دریایی ساخته‌شده و بدون مزه است که البته می‌توان در نمونه‌های بعدی به آن طعم‌های مختلفی اضافه کرد.

به گفته کمپانی سازنده، ماده تشکیل‌دهنده این توپک‌ها ارزان‌تر از تولید بطری‌های پلاستیکی آب است. برای ساخت این توپک‌ها، یه قطعه یخ در محلولی از کلسیم کلراید و جلبک قهوه‌ای غوطه‌ور شده و سپس غشاء شرح داده‌شده اطراف آن را احاطه خواهد کرد. به‌منظور تمیز نگه‌داشتن قسمت خارجی این غشاء برای مصرف نیز می‌توان از پوشش یک لایه استفاده کرد.

سازنده تکنولوژی Ooho چه کسی است؟

 

Ooho

 

شاید برای شما سؤال باشد که بدانید چه کسی این محصول و فکر جالب را انجام داده است این محصول توسط سه دانشجو در لندن تأسیس شده که هدفشان تعریف کردن یک سری پروژه‌های با ویژگی پایدار (sustainable) است که توپک‌های آبی Ooho اولین پروژه آنها محسوب می‌شود. البته کمپانی Skipping Rocks Lab که در بالا به آن نیز اشاره کردیم به‌عنوان مالک این پروژه محسوب می‌شود

تکنولوژی Ooho چه هنگام مورد استفاده قرار میگیرد؟

 

Ooho

 

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است استفاده از این توپک‌ها در سال جاری به‌صورت آزمایشی موردبررسی قرار گیرد و در رویدادهای بزرگی مثل ماراتن‌ها و فستیوال‌های موسیقی نیز به مردم معرفی شوند. این پروژه در کمپینی در وب‌سایت جمع سپاری crowdcube توانسته تا به این لحظه ۹۵۶ حامی و مبلغ ۸۰۰ پوند سرمایه جذب کند.

به امید فردایی روشن.

منابع: telegraph / discovery

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *