ویندوز 10 اس معرفی شد

ویندوز 10 اس

دیروز شرکت ماکروسافت کنفرانسی را با هدف آموزش برگزار کرد و در این کنفراس از ویندوز جدید خو تحت نام ویندوز 10 اس رو نمایی کرد که کلمه ی اس آن بمعنی فراگیر و همگانی بعلاوه امنیتی بودن این ویندوز را نشان می دهد. در این مطلب میخواهیم مشخصات این ویندوز را بررسی کنیم.

درباره ویندوز 10 اس

این ویندوز نسخه ای سبک تر از ویندوز را در اختیار سخت افزارهای نه چندان قدرتمند قرار دهد، دستگاه هایی که کاربرد زیادی در مراکز آموزشی دارند. «تری مایرسون» رئیس بخش ویندوز مایکروسافت می گوید «هر آنچه در ویندوز 10 اِس اجرا می شود، از استور ویندوز دانلود شده است.» در جریان این مراسم، آقای مایرسون توانایی این سیستم عامل در پشتیبانی از دستگاه ها و لوازم جانبی را نیز به نمایش گذاشت که همانند نسخه اصلی ویندوز 10 عمل می کند.

او اعلام کرد ویندوز 10 اس هر مرورگری که در استور مایکروسافت قرار گیرد را اجرا می کند، بنابراین اگر گوگل هم نسخه ای از مرورگر کروم را برای این پلتفرم آماده کند، کاربران می توانند از آن بهره گیرند. ناگفته نماند که مایکروسافت استفاده از مرورگر اِجدر واقع مایکروسافت هدف اصلی خود را بازار حوزه آموزش تعیین کرده و می خواهد Windows 10 S با همکاری شرکای تجاری و تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی روی دستگاه های متعددی نصب گردد. خبر خوشحال کننده اینکه دستگاه های مجهز به این سیستم عامل از تابستان سال جاری با قیمت پایه فوق العاده مناسب 189 دلاری عرضه می شوند و اشتراک رایگان نسخه آموزشی بازی محبوب ماینکرفت نیز همراه آن در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. (Edge) را پیشنهاد می کند.

سازوکار وارد شدن به ویندوز هم در این نسخه از سیستم عامل تغییر یافته. ویندوز 10 اِس از لحظه روشن شدن دستگاه تا زمانی که آماده کار شود، به حدود 15 ثانیه زمان نیاز دارد که در مقایسه با نسخه های کنونی کمی سریع تر است. همچنین قابلیت اعمال تنظیمات از طریق حافظه فلش نیز وجود دارد، به گونه ای که ویندوز 10 اِس تنظیمات ذخیره شده روی فلش را تشخیص داده و آنها را به اجرا در می آورد تا دستگاه برای استفاده در محیط آموزشی آماده شود.

ویندوز 10 اس

تجهیزات ویندوز 10 اس

در واقع هدف اصلی مایکروسافت بازار در حوزه آموزش است و می خواهد Windows 10 S با همکاری شرکای تجاری و تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی روی دستگاه های متعددی نصب گردد. دستگاه های مجهز به این سیستم عامل از تابستان سال جاری با قیمت پایه فوق العاده مناسب 189 دلاری عرضه می شوند و اشتراک رایگان نسخه آموزشی بازی محبوب ماینکرفت نیز همراه آن در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت می گوید تمام مدارس و مراکزی که هم اکنون از کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 پرو استفاده می کنند، می توانند به رایگان از نسخه جدید این سیستم عامل بهره گرفته و اپلیکیشن های آفیس 365 و Microsoft Teams را نیز دریافت دارند. از سوی دیگر اگر دستگاهی مجهز به ویندوز 10 اس را خریداری کنید، هر زمان که بخواهید می توانید آن را به نسخه پرو ارتقاء داده و همچون دیگر کامپیوترها از آن استفاده نمایید.

به امید فردایی روشن.

منابع: ZoomG / DigiMag

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *